وبسایت شخصی مصطفی مرادی کردی

عمومی - گرافیک - فناوری اطلاعات

هدایت به بالای صفحه

کسب درآمد
فناوری اطلاعات و ارتباطات - سیاسی - اجتماعی - فرهنگی - هنری - عمومی - جالب و خواندنی - ورزشی - افتخارات - تسلیت - بازار - آموزشی

ایمیل : moradikordi@gmail.com
همراه : 09115766189
******************************
آخرین نظرات
  • ۲۰ ارديبهشت ۰۱، ۰۰:۲۱ - شارژ کارتریج در محل ارزان و فروری "سارژ کارتریج در محل ارزان " شارژ کارتریج در محل "
    Have you ever considered writing ...

تقویم شمسی

تقویم

وضعیت آب و هوا

کسب درآمد

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

سرهنگ حسین رمضانی؛

پلیس فتا هشدار داد؛ حمله وسیع سایبری با نوع باج افزار

معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا از حمله وسیع سایبری با نوع« باج افزار» خبر داد و گفت: همه مسئولان آی تی سازمان ها در کشورمان امروز سیستم عامل های خود را بروز رسانی کنند تا امنیت دستگاههای خود را در برابر این حمله سایبری بالا ببرند.

سرهنگ حسین رمضانی: این باج افزار کشورهای مختلف دنیا را مورد هدف قرار داده است به گونه ای که نخست وزیر انگلیس هم این حملات را به مراکز درمانی کشورش تائید کرد.

۰ نظر ۳۱ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۵:۰۰
مصطفی مرادی کردی

ویروسها ، کرمها و تروجانها برنامه های بدی هستند که می توانند باعث خطر  برای کامپیوتر شما و اطلاعات آن شوند. آنها می توانند سرعت اینترنت را پایین بیاورند و آنها حتی ممکن است از کامپیوتر شما برای بخش کردن خودشان برای دوستانتان، آشنایان، شرکت محل کار استفاده کنند و در آدرس مجازی باقی بمانند. خبرهای خوب آن است که با یک جلوگیری اندک و تعدادی مفهوم رایج خوب شما احتمالا کمتر قربانی اینها هستید . به نظر می رسد این پیش قدم شدن شما برای جلوگیری تمام فامیل شما را محافظت می کند. بخوانید برای یادگرفتن درباره مشخصه ها و تفاوتهای ویروسها ، کرمها وتروجانها .



بقیه در ادامه مطلب

۰ نظر ۰۵ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۱:۳۷
مصطفی مرادی کردی

بى شک، رشد روزافزون اینترنت فواید و اهمیت غیر قابل انکارى دارد، چندان  که در دوران حاضر، نقش محورى اینترنت چنان اساسى است که بدون آن امکان برنامه ریزى، توسعه و بهره‏ورى در زمینه‏هایى چون: فرهنگى، اجتماعى، اقتصادى و علمى در جهان آینده امکان‏پذیر نخواهد بود. با وجود این، نباید از پیامدهاى ناگوار و مخرب آن به‏ویژه در زمینه‏هاى اجتماعى و فرهنگى غافل ماند.

به دیگر سخن، اینترنت با همه خوبى‏ها و فوایدش، از کاستى‏ها و آسیب‏هایى نیز برخوردار است که همگان به ویژه دولت‏مردان، سیاست‏گذاران و اولیا و مربیان و والدین باید بدان واقف باشند. البته سخن گفتن از آسیب‏هاى اینترنت به معناى نفى این پدیده و نگاه منفى بدان نیست؛ بلکه واقعیت این است که اینترنت داراى کارکردهاى مثبت و منفى مى باشد که پاره‏اى از کارکردهاى مثبت را در مقاله پیشین بیان کردیم و اکنون به بیان برخى از آسیب‏هاى آن مى پردازیم.

آسیب شناسى اینترنت، همچنان که از عنوان آن پیداست، عنوانى کلى و وسیع است، چندان که مى‏توان آن را از رویکردها و ابعاد مختلف مورد مطالعه و بررسى قرار داد؛ براى مثال، در بُعد فنى آسیب‏هایى نظیر امنیت شبکه‏ اى و نرم‏ افزارى در برابر ویروس‏ها و نفوذگرها (هکرها)، برنامه‏ نویسى‏هاى گوناگون و گاهى غیر استاندارد، همچنین در ابعاد مختلف دیگرى چون ابعاد سیاسى و بررسى مسائلى مانند تاثیر اینترنت بر مرزهاى ملى، دموکراسى و آزادى، در بُعد اقتصادى مباحثى از قبیل: اینترنت و بازارهاى الکترونیکى و تاثیر آن در جهانى شدن و اقتصاد جهانى و ابعاد گوناگون دیگر را مى‏توان مطرح کرد. اما در این نوشتار فقط به آسیب ‏هاى روان‏شناختى اینترنت اشاره خواهیم کرد.

۰ نظر ۰۵ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۱:۳۱
مصطفی مرادی کردی

بر اساس آمار سازمان ملل متحد بلایای طبیعی هر سال حدود۲۰۰ هزار نفر از مردم جهان را به کام مرگ فرستاده و حدود ‪ ۳۰۰میلیارد دلار خسارت برجای می گذارد. در برخی موارد روش هایی برای پیشگیری وجود دارد و در برخی مواقع نیز باید تمهیداتی برای کاهش صدمات و خسارات جانی و مالی ناشی از بحران های طبیعی اندیشید که یکی از این موارد موثر و کمک‌کننده استفاده از فناوری اطلاعات است که می‌تواند کارساز باشد. هنگام بروز بلایای طبیعی می‌توان از طریق فناوری اطلاعات، در پیش‌بینی امداد و نجات بلایای طبیعی استفاده کرد.

بیش از دو دهه است که اطلاعات، در کنار سایر عوامل تولید، به عنوان یک منبع باارزش مطرح شده است. همگام با گسترش فعالیت های بازرگانی ، جهانی شدن و تغییرات سریع در محیط سازمان ها، اطلاعات به عنوان عاملی استراژیک به شمار می رود، تا جایی که امروزه به عنوان یک ابزار رقابتی قدرتمند در مواجهه با مشکلات محیطی و چالش ها و نیز استفاده مناسب از فرصت ها محسوب می شود. در این راستا ، برقراری یک سیستم اطلاعاتی مناسب با بهره گیری از فناوری اطلاعات IT در جهت جمع آوری ، پردازش و نگهداری اطلاعات امری حیاتی است. اگرچه فن آوری اطلاعات و استفاده از رایانه هرگز نتوانسته جایگزین نیروی انسانی در تصمیم گیری شود، ولی از قدرت آن  نیز در کمک به مدیران و کارکنان جهت تصمیم گیری درست با استفاده از اطلاعات دقیق و سرعت بخشیدن به کارها نمی توان صرفنظر کرد.

۰ نظر ۰۵ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۰:۵۰
مصطفی مرادی کردی