وبسایت شخصی مصطفی مرادی کردی

عمومی - گرافیک - فناوری اطلاعات

هدایت به بالای صفحه

کسب درآمد
فناوری اطلاعات و ارتباطات - سیاسی - اجتماعی - فرهنگی - هنری - عمومی - جالب و خواندنی - ورزشی - افتخارات - تسلیت - بازار - آموزشی

ایمیل : moradikordi@gmail.com
همراه : 09115766189
******************************
آخرین نظرات
  • ۲۰ ارديبهشت ۰۱، ۰۰:۲۱ - شارژ کارتریج در محل ارزان و فروری "سارژ کارتریج در محل ارزان " شارژ کارتریج در محل "
    Have you ever considered writing ...

تقویم شمسی

تقویم

وضعیت آب و هوا

کسب درآمد

در این مقاله ما در مورد چنین پدیده ای در سیستم عامل ویندوز صحبت خواهیم کرد - صفحه آبی مرگ  یا با توجه به "صفحه نمایش آبی مرگ"، همچنین یک خطای STOP نامیده می شود. دلایل اصلی وقوع را در نظر بگیرید و رمزهای خطا را رمزگشایی کنید.

و اول، بیایید تعریفی از آنچه " صفحه آبی مرگ"- راهی برای برقراری ارتباط تولید یک خطای مهلک در ویندوز NT سیستم 4.0 عامل، ویندوز 2000، ویندوز 2003، ویندوز XP، ویندوز ویستا و ویندوز 7 باعث اختلال در عملکرد برخی از برنامه و یا از درایور، اما هنوز هم اغلب به دلیل عدم سخت افزار کامپیوتر.

بر ادامه مطلب کلیک کنید تا ادامه متن را بخوانید ...

صفحه آبی باعث می شود تمام فرایندهای سیستم عامل متوقف شود و کامپیوتر پس از نمایش صفحه آبی نمایش داده می شود. به طور کلی، صفحه آبی به ما کمک می کند، شما می پرسید چرا، اما از آنجا که از تخریب سیستم عامل و خاموش کردن تجهیزات جلوگیری می کند. وقتی " صفحه نمایش آبی مرگ"کد خطا و راه حل آن نمایش داده می شود. اما ممکن است که STOP خطا ناشی شد، برای مثال، اعوجاج از بسته های داده انتقال از طریق شبکه، در این مورد، کمک می کند تا راه اندازی مجدد سیستم ساده است. اگر خطا هر زمان که شروع سیستم عامل به نظر می رسد، سپس آن را احتمالا این مشکل با سخت افزار کامپیوتر، از جمله آسیب به رانندگان، فایل سیستم، هارد دیسک، بلوک حافظه RAM. اما برای پیدا کردن دلایل خطا، لازم است که دو خط اول خروجی خط STOP بازنویسی شود. به عنوان مثال، همانطور که در زیر نشان داده شده است:

STOP 0x0000006B (0xC0000022، با 0x00000000، با 0x00000000، با 0x00000000) PROCESS1_INITIALIZATION_FAILED

جایی که 0xC0000022، 0x00000000، 0x00000000، 0x00000000  - پارامترهایی که معنای این BSoD را نشان می دهد.

یکی از ویژگی های کوچکی از راه وجود دارد، آن را سیستم عامل برای نمایش یک صفحه آبی رنگ است، شما باید اول فعال کردن این ویژگی پنجره ها، و یا شما فقط این صفحه نمی بینید، زمانی که یک خطا رخ می دهد، کامپیوتر به فقط سریع (و به همین ترتیب در هر زمان) راه اندازی مجدد.

برای فعال کردن این گزینه به خواص "My Computer" بروید، تب "Advanced" را انتخاب کنید. در قسمت "Download and Restore" روی دکمه "تنظیمات" کلیک کنید. در پنجره ای که ظاهر می شود، علامت "انجام یک راه اندازی مجدد خودکار" را علامت بزنید.

با ظهور خطای STOP در متن پیام، روش حل آن به زبان انگلیسی به طور خلاصه ارائه می شود. اما می توانم بگویم برای مطمئن، با آرمانی مشترک از STOP-خطاهای مشکلات سخت افزاری با سخت افزار کامپیوتر یا نرم افزار بخشی از آن، و گاهی اوقات به دلیل اختلاف با یکدیگر هستند.

حالا اجازه دهید به طور مستقیم به اشتباهات خود برویم و دلایل وقوع آنها و راه حل های کوتاه را در نظر بگیریم.

0x00000001: APC_INDEX_MISMATCH

خطای هسته داخلی (هسته). مشکل اغلب به دلیل مشکل با رانندگان، عدم رم و فضای هارد دیسک است.

0x0000000A: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

مداخله در حافظه مجازی در فرایند IRQ داخلی در سطح بالا بود. شایع ترین دلیل این است که راننده دستگاه از آدرس اشتباه استفاده می کند. خطا به دلیل رانندگان بد رخ می دهد. به ندرت به علت سوء استفاده از یکی از دستگاه های موجود در سیستم رخ می دهد. 
پارامترها:

  1. آدرس که خطا رخ داده است
  2. IRQL، که برای دسترسی به حافظه مورد استفاده قرار گرفت
  3. نوع دسترسی به حافظه: 0 = عمل خواندن، 1 = عملیات نوشتن
  4. آدرس دستورالعمل درخواست دسترسی به حافظه در

0x0000001E: KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

این یک اشتباه رایج است. معمولا آدرس حذف شده نشان دهنده راننده یا عملکردی است که باعث توقف صفحه نمایش شده است. همیشه توجه داشته باشید نه تنها به راننده مشخص شده، بلکه به آدرس خود یا تصویر حاوی این خطا است. این معمولا یک کد استثنایی 0x80000003 است. این خطا به این معنی است که نقطه دسترسی یا دست اندرکار هنگام دسترسی به حافظه مقداردهی اولیه می شود، اما سیستم از کلید / NODEBUG بارگیری می شود. این خطا اغلب نمی تواند ظاهر شود. اگر خطا به طور مداوم اتفاق می افتد، مطمئن شوید که اشکال زدا متصل است و سیستم با کلید / DEBUG چک می کند. 
در سیستم های غیر Intel، اگر آدرس استثنایی 0XBFC0304 باشد، خطا به دلیل ذخیره سازی پردازنده رخ می دهد. اگر خطا همچنان ادامه دارد، با سازنده پردازنده تماس بگیرید. 
به طور معمول، شما باید پارامتر دوم این پیام را تجزیه و تحلیل کنید، که به آدرس راننده / تابع که باعث مشکل شد اشاره می کند. 
پارامترها:

  1. کد حذف
  2. نشانی که در طول پردازش خراب شد
  3. پارامتر 0 - استثنا
  4. پارامتر 1 - استثنا

0x00000020: KERNEL_APC_PENDING_DURING_EXIT

نام خطا یک شمارنده APC آسیب دیده / غیرفعال را نشان می دهد. اگر این وضعیت را داشته باشید، تمام فایلهای سیستم نصب شده روی دستگاه را بررسی کنید، برای مثال با استفاده از کیت نجات EMRD. 
IRQL فعلی باید صفر باشد اگر IRQ صفر نباشد، پس یک دستورالعمل خاص از تخلیه رانندگان، هنگام بازگشت به سطح بالاتر IRQ، ممکن است باعث خطا شود. سعی کنید به یاد داشته باشید که چه کاری انجام می دهید یا چه برنامه هایی بسته شده است، چه رانندگان در هنگام نمایش آبی رنگ نصب شده اند. این علامت یک مشکل جدی در رانندگان شخص ثالث را نشان می دهد. 
پارامترها:

  1. آدرس APC در زمان تصادف
  2. APC موضوع ناقص
  3. سطح فعلی IRQ

0x00000023: FAT_FILE_SYSTEM

چربی ).

0x00000024: NTFS_FILE_SYSTEM

یک پرونده خواندن یا نوشتن در پارتیشن هارد دیسک رخ داده است که دارای فرمت است NTFS. شکست می تواند با فساد سیستم فایل یا با ظهور بخش های بد بر روی دیسک همراه باشد. همچنین، یک شکست می تواند با نرم افزاری که ساختار دیسک را تغییر می دهد (( برنامه های رمزنگاری و دیگران).

0x0000002A: INCONSISTENT_IRP

بسته درخواست I / O (IRP) کار نمی کند؛ زمانی رخ می دهد که یک فیلد یا چند فیلد نسبت به وضعیت IRP ذخیره شده نامعتبر است. به عنوان مثال، IRP در حال حاضر غیرفعال شده است زمانی که یک درایور دستگاه منتظر یک فرمان بود. 
پارامترها: 
1 - آدرس که IRP در حالت غیر عملیاتی یافت می شود

0x0000002B: PANIC_STACK_SWITCH

این خطا وقتی رخ می دهد که قسمت پشته اصلی پر شده است. یک خطا زمانی رخ می دهد که راننده هسته از فضای بیش از حد در قسمت پشته استفاده می کند. علت احتمالی خطا ممکن است آسیب به هسته خود باشد.

0x0000002E: DATA_BUS_ERROR

این خطای STOP اغلب به دلیل خرابی در قسمت RAM رخ می دهد. این اتفاق می افتد زمانی که راننده تلاش می کند به یک آدرس حافظه ای که وجود ندارد دسترسی پیدا کند. 
پارامترها:

  1. آدرس حافظه مجازی که باعث خطا شد
  2. علت فیزیکی خطا
  3. ثبت وضعیت پردازنده (PSR)
  4. خطا در ورود (FIR)

0x00000031: PHASE0_INITIALIZATION_FAILED

سیستم را نمی توان در یک مرحله اولیه (مرحله 0) تنظیم کرد. لازم است که خطا را دقیق تر بررسی کنیم، زیرا این کد خطا هیچ چیز عملی در مورد هر چیزی را نمی گوید. 
0x00000032: PHASE1_INITIALIZATION_FAILED 
این سیستم در یک مرحله دیرپایی (فاز 1) نتوانسته است. لازم است که خطا را دقیق تر بررسی کنیم، زیرا این کد خطا هیچ چیز عملی در مورد هر چیزی را نمی گوید. 
پارامترها:

  1. یک کد در سطح سیستم است که توصیف می کند که چرا سیستم فکر می کند که مقداردهی اولیه کامل نشده است
  2. مکان را در داخل INIT.C مشخص می کند که در آن خطا اولیه 1 فاز رخ داده است

0x00000035: NO_MORE_IRP_STACK_LOCATIONS

راننده در سطح بالا تلاش کرده است تا پاسخ راننده سطح پایین از طریق رابط IoCallDriver ()، اما سیستم فضای در پشته را نداشته باشند، به همین دلیل، راننده سطح پایین می توانید پارامترهای مورد نظر برسد، به عنوان به طور کلی هیچ گزینه برای او وجود دارد. این یک وضعیت کشنده است، به عنوان یک راننده سطح بالا فکر می کند که پارامتر ها را برای راننده سطح پایین را پر (چیزی که او تا به حال انجام در مورد یک راننده سطح پایین را). با این حال، از آنجا که هیچ فضای خالی در پشته وجود دارد، در پایان از بسته clobbered شده است. این اغلب به علت آسیب به بلوک های حافظه پشته است. لازم است که حافظه و راننده را برای خطاها بررسی کنید. 
پارامترها: 
1 - آدرس IRP

0x00000036: DEVICE_REFERENCE_COUNT_NOT_ZERO

درایور دستگاه تلاش برای حذف از سیستم یکی از اجزای دستگاه را دارد، اما این بخش بازدید ها به صفر بود برابر نیست بدان معنی است که در این بخش هر گونه کارهای برجسته هستند (ضد نشان می دهد یک کد خطا، چرا که جزء می تواند باشد تخلیه شده) این خطای تماس راننده است. 
پارامترها: 
1 - آدرس جسم

0x0000003E: MULTIPROCESSOR_CONFIGURATION_NOT_SUPPORTED

سیستم چند است متقارن با توجه به یکدیگر نیست. برای تقارن مناسب، پردازنده ها باید از همان نوع و سطح باشند. به عنوان مثال، تلاش برای استفاده از سطح پردازنده پنتیوم و 80486 در همان زمان، یک خطا شود. علاوه بر این، سیستم X86، امکان ممیز شناور یا باید بر روی تمام پردازنده ها، و یا هیچ کدام باشد.

0x0000003F: NO_MORE_SYSTEM_PTES

PTE کافی نیست (نوشته های فایل صفحه). معمولا علت یک راننده که بد پاک فایل صفحه بندی (مبادله) است و آن سرریز می شود. همچنین ممکن است دلیل تقارن بیش از حد فایل مبادله باشد.

0x00000040: TARGET_MDL_TOO_SMALL

راننده به نام تابع IoBuildPartialMdl () و به او MDL برای شناسایی منبع گیرنده MDL، MDL اما منطقه بزرگ نیست به اندازه کافی، به منظور نشان دادن محدودیت از آدرس های مورد نیاز است. این یک خطای راننده است

0x00000041: MUST_SUCCEED_POOL_EMPTY

راننده سیستم تقاضای صندلی در Pool Pool باید داشته باشد. این ویژگی ممکن است امکان پذیر است، به این دلیل که سیستم صندلی در باید Suceed استخر اختصاص دهد. راننده معیوب سیستم را جایگزین یا به روز رسانی کنید. 
پارامترها:

  1. اندازه پرس و جو درخواست شده
  2. تعداد صفحه مورد استفاده
  3. تعداد صفحات درخواست شده
  4. تعداد صفحات موجود است

0x00000044: MULTIPLE_IRP_COMPLETE_REQUESTS

راننده درخواست تکمیل IRP، اما بسته قبلا تکمیل شده است. این خطا شناسایی دشوار است. علت احتمالی - راننده تلاش می کند یک عمل مشابه را چندین بار انجام دهد. یک دلیل نادرست - دو راننده متفاوت در حال تلاش برای گرفتن بسته و تکمیل آن هستند. اولین کار معمولا کار می کند، اما دوم کار نمی کند. مسیر که راننده دشوار ساخته شده است، به عنوان اولین اثری از رانندگان دوم بازنویسی شده است نگه دارید. 
پارامترها: 
1 - آدرس IRP

0x00000048: CANCEL_STATE_IN_COMPLETED_IRP

این خطا نشان می دهد که I / O درخواست پاسخ به بسته (IRP)، که باید تکمیل شود، لغو سفارش در همان آن، به عنوان مثال تعریف این بدان معنی است که بسته در این حالت می تواند لغو شود. با این حال، بسته تر به راننده مربوط نیست، از او در حال حاضر وارد مرحله تکمیل بود. 
پارامترها: 
1 - آدرس IRP

0x00000049: PAGE_FAULT_WITH_INTERRUPTS_OFF

خطای صفحه هنگام دسترسی به حافظه، با وقفه IRQ خاموش است. توضیحات خطا همانند 0x0000000A است.

0x0000004C: FATAL_UNHANDLED_HARD_ERROR

خطای ناشناخته بحرانی دلیل احتمالی ترین شرح داده شده در 0xC0000218، 0xC000022A یا 
0xC0000221.

0x0000004D: NO_PAGES_AVAILABLE

برای تکمیل عملیات هیچ حافظه صفحه آزاد وجود ندارد. فضای آزاد دیسک را بررسی کنید. راننده را جایگزین کنید پارامترها:

  1. تعداد صفحات مورد استفاده
  2. تعداد صفحات فیزیکی روی دستگاه
  3. اندازه صفحه گسترده
  4. اندازه صفحه کل

0x0000004E: PFN_LIST_CORRUPT

دلیل ساختار I / O راننده آسیب دیده / نادرست است. پارامترها:

  1. ارزش 1
  2. مقدار ListHead خراب است
  3. تعداد صفحات موجود است
  1. ارزش 2
  2. داده های حذف شده
  3. حداکثر تعداد صفحات فیزیکی
  4. در نتیجه از اطلاعات حذف شده

0x00000050: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

این زمانی اتفاق می افتد اطلاعات درخواست شده در حافظه یافت نشد. سیستم چک مبادله فایل (فایل صفحه)، اما فقدان اطلاعات به عنوان ناتوانی در ارسال به مبادله فایل (فایل صفحه) تعیین شده است. 
پارامترها: 
1 نشان می دهد آدرس حافظه که اشتباه

0x00000051: REGISTRY_ERROR

یک خطای ورودی و خروجی با رجیستری زمانی که سیستم سعی کردم به خواندن یکی از فایل های خود، آن را به دنبال دارد که خطا را می توان با یک مشکل با تجهیزات، و یا آسیب به سیستم ایجاد می شود. همچنین می تواند این معنی است که خطا توسط یک عملیات به روز رسانی که با استفاده از تنها سیستم امنیتی ایجاد می شود و این خطا رخ می دهد در زمانی که منابع در حال اجرا هستند کم است. اگر چنین خطا رخ می دهد، بررسی کنید که آیا PDC یا ماشین BDC و چگونه حساب های بسیاری در پایگاه داده SAM (حساب مدیر امنیت)، اگر کتابخانه های مناسب تقریبا به پایان پر شده است. 
پارامترها: 
1. مقدار 1 (نشان می دهد که در آن خطا رخ داده است) 
2. ارزش 2 (نشان می دهد که در آن خطا رخ داده است) 
3. ممکن است یک کتابخانه نشان می دهد 
4. ممکن است HvCheckHive کد بازگشت "و اگر هر 
کتابخانه آسیب دیده

0x00000058: FTDISK_INTERNAL_ERROR

بوت شدن سیستم از بهبود بخش آرایه اولیه، باعث کتابخانه گزارش داد که آینه خوب است، اما واقعا این طور نیست. این تصاویر از کتابخانه ها در کپی سایه وجود دارد. شما نیاز به آن بوت شدن با آنها.

0x00000067: CONFIG_INITIALIZATION_FAILED

خطا بدان معنی است که در رجیستری قادر به تخصیص فضای مورد نیاز برای بهره برداری از فایل های رجیستری است. این خطا هرگز می تواند رخ دهد، از روند رزرو در بوت سیستم و رجیستری اختصاص داده فضای کافی اوایل رخ می دهد. 
پارامترها: 
1. پنج 
2. نشان می دهد NTOS \\ CONFIG \\ CMSYSINI، که شکست خورده است.

0x00000069: IO1_INITIALIZATION_FAILED

به مقداردهی اولیه دستگاه به دلیل نامعلومی IO شکست خورده است. این زمانی اتفاق می افتد نصب سیستم نادرست تجهیزات در روند نصب سیستم، و یا کاربر به پیکربندی مجدد سیستم به اشتباه شناسایی شده.

0x0000006B: PROCESS1_INITIALIZATION_FAILED

پارامترها: 
1. با توجه به کد روند، که تصمیم گرفت که مقداردهی اولیه سیستم موفق نیست. 
2. با توجه به یک مکان در NTOS \\ PS \\ PSINIT.C، که در آن خطا تشخیص داده شد. 
0x0000006D: SESSION1_INITIALIZATION_FAILED 0x0000006E: SESSION2_INITIALIZATION_FAILED 0x0000006F: SESSION3_INITIALIZATION_FAILED 0x00000070: SESSION4_INITIALIZATION_FAILED آدرس 0x00000071: SESSION5_INITIALIZATION_FAILED 
این کد کد (SESSION1 - SESSION5) در NTOS \\ INIT \\ شیء یافته نشد، که در آن اشتباه گرفته شده است نشان می دهد. 
پارامترها: 
1. با توجه به کد را وارد نمایید، که تصمیم گرفت که مقداردهی اولیه سیستم موفق نیست.

0x00000073: CONFIG_LIST_FAILED

این نشان می دهد که یکی از فایل رجیستری آسیب دیده است یا خواندن. نرم افزار، امنیت، SAM (حساب مدیر امنیت): این یکی از فایل های زیر را در رجیستری آسیب دیده است. علت احتمالی عدم فضای دیسک، و یا عدم RAM است.

0x00000074: BAD_SYSTEM_CONFIG_INFO

این خطا می تواند به عنوان یک نتیجه از این واقعیت است که فایل رجیستری سیستم دریافت شده از طریق جزء NTLDR آسیب دیده است رخ دهد. 
این خطا ممکن است این معنی است که برخی مورد نیاز و پارامترهای آنها گم شده است. در حال بارگذاری در LastKnownGood (پیکربندی خوب گذشته شناخته می شود) ممکن است این مشکل را حل کند. اما ممکن است که شما را مجبور به نصب مجدد سیستم، و یا استفاده از یک دیسک نجات.

0x00000075: CANNOT_WRITE_CONFIGURATION

این خطا رخ می دهد که فایل های رجیستری سیستم (سیستم و SYSTEM.ALT) نیست می توانید اطلاعات اضافی در زمان مقدار دهی اولیه از رجیستری در زمان فاز اول (زمانی که دسترسی به سیستم فایل وجود دارد) ثبت شود. این خطا بدان معنی است که فضای دیسک آزاد وجود دارد، و تلاش برای نگه داشتن ثبت نام بر روی دستگاه "فقط خواندنی" وجود دارد.

0x00000076: PROCESS_HAS_LOCKED_PAGES

این خطا به دلیل از رانندگان که به طور کامل پس از عملیات ورودی و خروجی تخلیه رخ می دهد. گزینه ها: 
1. آدرس فرآیند 
2. تعداد صفحات بسته 
تعداد صفحات رزرو شده 3 
4. صفر

0x00000077: KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR

خطا در خواندن یکی از صفحات سیستم هسته. مشکل نهفته است در بلوک های بد صفحه بندی فایل یا خطای کنترل کننده دیسک (به ندرت علت ممکن است کمبود منابع سیستم و به طور خاص، ممکن است با ذخیره حافظه در c0000009a غیر مجازی پایان). 
اگر پارامتر اول و دوم خطای کد 0 باشد، این بدان معنی است که محل خطا در هسته یافت نشد. و این بدان معنی است که خطا توسط تجهیزات بد بوجود می آید. 
IO کاربران c000009c (STATUS_DEVICE_DATA_ERROR) و یا C000016AL (STATUS_DISK_OPERATION_FAILED) به طور کلی معنی که اطلاعات می تواند به دلیل بلوک های بد در حافظه خوانده نمی شود. پس از راه اندازی مجدد، بررسی دیسک اتوماتیک تلاش خواهد کرد که آدرس بلوک بد در حافظه تعیین کند. اگر وضعیت C0000185 (STATUS_IO_DEVICE_ERROR) باشد و حافظه مجازی روی یک درایو SCSI باشد، اتصال و عملکرد دستگاه SCSI را بررسی کنید. 
پارامترها: 
1. صفر 
2. صفر 
3. PTE در زمان خطا 
4. آدرس خطای هسته یا

1. کد وضعیت 
2. کد وضعیت I / O 
3. شماره حافظه مجازی 
4. افست در فایل مبادله

0x00000079: MISMATCHED_HAL

سطح چک HAL و نوع پیکربندی HAL با هسته سیستم یا نوع دستگاه منطبق نیست. این خطا به احتمال زیاد ناشی از این واقعیت است که کاربر به طور دستی NTOSKRNL.EXE یا HAL.DLL به روز شد. یا بر روی دستگاه چند پردازنده HAL (MP) و هسته uniprotsessornoe (UP)، و یا برعکس.

0x0000007A: KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR

صفحه درخواست شده توسط هسته خواندن نیست. خطا توسط یک بلوک بد در حافظه و یک خطای کنترل کننده دیسک ایجاد می شود. همچنین ببینید 0x00000077. پارامترها: 
نوع قفل معلق 1 
2. وضعیت خطا (معمولا کد I / O) 
3. روند فعلی (آدرس مجازی برای مسدود کردن نوع 3 یا PTE) 
4. آدرس حافظه مجازی، که نمی تواند به فایل مبادله منتقل شود

0x0000007B: INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

در هنگام نصب سیستم I / O، بوت درایور دستگاه قطع شده باشد به مقداردهی اولیه دستگاه که از آن سیستم سعی می کند به بار، و یا فایل سیستم که قرار بود به خواندن دستگاه، و یا ممکن نیست، و یا به سادگی به اطلاعات موجود در دستگاه را به عنوان به رسمیت نمی شناسد ساختار سیستم فایل. در مورد فوق، اولین استدلال آدرس ساختار اطلاعات یونیکد است، که نام ARC دستگاه است که از آن برای بوت شدن ساخته شده است. در مورد دوم، اولین استدلال آدرس شیء دستگاه است که نمی توان آن را نصب کرد. 
اگر این خطا در هنگام نصب اولیه سیستم اتفاق افتد، سیستم ممکن است بر روی یک دیسک یا یک کنترل کننده SCSI نصب شده باشد که پشتیبانی نمی کند. در نظر داشته باشید که برخی از کنترلرها تنها توسط رانندگان کتابخانه های ویندوز (WDL) پشتیبانی می شوند که باید در یک حالت نصب سفارشی نصب شوند. 
این خطا همچنین می تواند پس از نصب یک آداپتور یا کنترل کننده SCSI جدید یا پس از تغییر پارتیشن های سیستم رخ دهد. در این مورد، در سیستم های x86، شما باید BOOT.INI را ویرایش کنید. 
پارامترها: 
1. اشاره گر به یک شیء یا یک رشته Unicode یا یک نام ARC.

0x0000007D: INSTALL_MORE_MEMORY

رم کافی برای اجرای کرنل ویندوز (نیاز به 5 مگابایت) 
پارامترها: 
1. تعداد صفحات فیزیکی یافت شده 
2. صفحه فیزیکی پایین تر 
3. صفحه فیزیکی بالا 
4. صفر 

0x0000007E: SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED

یک مشکل سخت افزاری، راننده یا عدم وجود فضای دیسک در دسترس است. همچنین ممکن است هنگام تلاش برای ارتقا ویندوز XP به سرویس پک 2 یا سرویس پک 3 یا ویندوز ویستا هنگام تلاش برای ارتقا به سرویس پک 1 رخ دهد. علت خطا ممکن است مربوط به درایورهای سخت افزاری باشد. در زمانی که سرویس پک نصب شده است، شما باید تغییرات را به حالت بازگردانید یا بروزرسانی نصب شده را حذف کنید. برای حل این مشکل، شما باید از درایور سخت افزاری از وب سایت سازنده بهروزرسانی کنید.

0x0000007F: UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP

یک استثنا غیرمنتظره در حالت هسته یا یک وقفه اتفاق می افتد، که در آن کرنل نمی کند. همچنین علت خطا ممکن است یک وقفه باشد که باعث مرگ فوری در قالب یک خطای دوگانه می شود. اولین عدد در کد خطا، شماره وقفه (8 = خطای دوگانه) است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این وقفه، به دفتر خانواده خانواده x86 مراجعه کنید. 
به عبارت دیگر، یک خطا زمانی رخ می دهد که پردازنده خطایی را که هسته نمی تواند برطرف کند. شایع ترین خطا به دلیل بلوک های حافظه بد و گاهی اوقات به دلیل اورکلاکینگ CPU رخ می دهد. 
سعی کنید تابع BIOS انتقال داده همزمان را لغو کنید.

0x00000080: NMI_HARDWARE_FAILURE

خطا در راه اندازی هسته بر روی این تجهیزات. HAL باید تمام اطلاعات خاصی را ارائه دهد و از کاربر بخواهد با فروشنده فروش سخت افزار برای پشتیبانی فنی تماس بگیرد.

0x00000085: SETUP_FAILURE

این خطا زمانی اتفاق می افتد که سیستم نصب کننده سیستم در نسخه های قبلی ویندوز NT بوت می کند. به صورت متن از راه اندازی "یک با استفاده از دیگر خطا روش جستجو (bugcheck)، به منظور ایجاد تداخل مضر در هنگام نصب. بنابراین، شما هرگز به این خطا اجرا خواهد شد. همه خطاهای اعتبار با یک دوستانه تر جایگزین شده است و (در صورت امکان) پیام های آموزنده تر هستند درباره اشتباهات

0x0000008B: MBR_CHECKSUM_MISMATCH

یک خطا در طول فرآیند بوت اتفاق می افتد زمانی که چکمه های MBR محاسبه شده توسط سیستم با کلمۀ لودر منطبق نیست. معمولا این معنی یک ویروس است. بخش بوت را با یک برنامه آنتی ویروس، که قبلا از CD رایت شده است، اسکن کنید. 
پارامترهای KerBugCheckEx: 
1 - امضای Drive در MBR 
2 - MBR Checksum، نوشته شده در osloader 
3 - MBR کنترلی ثبت شده در سیستم

0x0000008E: PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA

عدم انطباق یا سوء استفاده از بلوک های حافظه RAM. تشخیص حافظه و جایگزینی ماژول های معیوب RAM.

0x0000008F: PP0_INITIALIZATION_FAILED

این خطا در هنگام مقداردهی اولیه مرحله صفر مدیر Plug and Play در حالت هسته رخ می دهد. سخت افزار و سیستم دیسک را بررسی کنید. 

0x00000090: PP1_INITIALIZATION_FAILED

یک خطا در هنگام مقداردهی اولیه فاز اولیه هسته Plug and Play در حالت هسته رخ می دهد. در این مرحله فایل های سیستمی، رانندگان و رجیستری اولیه شده اند. سخت افزار و سیستم دیسک را بررسی کنید.

0x00000092: UP_DRIVER_ON_MP_SYSTEM

یک خطا زمانی رخ می دهد که یک راننده تک پردازنده در یک سیستم که بیش از یک پردازنده فعال وجود دارد بارگذاری می شود. پارامترهای KeBugCheckEx: 1 - آدرس پایه راننده یک پردازنده

0x00000093: INVALID_KERNEL_HANDLE

یک خطا زمانی اتفاق می افتد که کد هسته یا دیگر اجزای اصلی سیستم عامل سعی در بستن دسته ای دارد که معتبر نیست. 
پارامترها: 
1 - توصیفگر NtClose نامیده می شود 
2 - 0 بدین معناست که توصیفگر محافظت شده بسته شد 
1 بدان معنی است که دسته نامعتبر بسته شد 
0x00000094: KERNEL_STACK_LOCKED_AT_EXIT 
این پیام زمانی که موضوع وجود دارد، در حالی که پشته آن به عنوان قفل شده است. مشکل توسط راننده سخت افزار ایجاد می شود.

0x00000096: INVALID_WORK_QUEUE_ITEM

0x00000097: BOUND_IMAGE_UNSUPPORTED

مشکل توسط یک راننده سخت افزاری نادرست ایجاد می شود.

0x00000098: END_OF_NT_EVALUATION_PERIOD

زمان اجرا نسخه آزمایشی سیستم ویندوز تمام شده است. پارامترها: 
1 - تاریخ نصب (32 بیت پایین تر) 
2 - تاریخ نصب (32 بیت بالا) 
3 - دوره دادرسی در عرض چند دقیقه.

0x00000099: INVALID_REGION_OR_SEGMENT

ExInitializeRegion یا ExInterlockedExtendRegion با تنظیم پارامتر اشتباه نامیده می شود.

0x0000009A: SYSTEM_LICENSE_VIOLATION

نقض توافقنامه مجوز نرم افزار وجود داشت. این می تواند به دلیل تلاش برای تغییر نوع محصول سیستم باشد یا تلاش برای تغییر مدت دوره آزمایشی سیستم عامل.

0x0000009B: UDFS_FILE_SYSTEM

خواندن یا نوشتن به رسانه ای که فرمت UDFS دارد، شکست خورده است. شکست می تواند با فساد سیستم فایل یا با ظهور بخش های بد بر روی دیسک همراه باشد. همچنین شکست می تواند با نرم افزارهایی که ساختار دیسک (برنامه های رمزنگاری و غیره) را تغییر می دهد مرتبط باشد.

0x0000009C: MACHINE_CHECK_EXCEPTION

ماشین کشنده خطای خطا را بی اعتبار می کند خطا به علت پیکربندی نادرست تجهیزات، اورکلاک پردازنده، عملکرد ناپایدار بلوک های حافظه، گرمای بیش از حد اجزای سیستم، عملکرد ناپایدار دستگاه منبع تغذیه است.

0x0000009F: DRIVER_POWER_STATE_FAILURE

راننده در وضعیت ناسازگار یا غیر قابل قبول مصرف انرژی است. این معمولا به دلیل خرابی های قدرت، راه اندازی مجدد سیستم، خواب زمستانی و غیره است. لازم است جایگزین راننده خراب شده یا حذف نرم افزارهایی که سیستم فایل را نظارت می کنند (آنتی ویروس ها، برنامه های رمزگذاری

0x000000A5: ACPI_BIOS_ERROR

علت این پیام، شکست های مداوم در BIOS ACPI است. در سطح سیستم عامل، این مشکل قابل حل نیست. تجزیه و تحلیل دقیق مورد نیاز است.

0x000000B4: VIDEO_DRIVER_INIT_FAILURE

ویندوز نمی تواند راننده کارت گرافیک را بارگیری کند. این مشکل عمدتا مربوط به درایورهای ویدئویی است و یا درگیری سخت افزاری با کارت ویدئویی وجود دارد. راه اندازی مجدد در حالت امن و تغییر راننده ویدئو به استاندارد.

0x000000BE: ATTEMPTED_WRITE_TO_READONLY_MEMORY

راننده تلاش کرد اطلاعات را به یک حافظه فقط خواندنی (ROM) ارسال کند که ضبط آن غیرممکن است. مشکل این است که عمدتا به نصب یک درایور دستگاه، سرویس یا سیستم عامل مرتبط است. راننده را تغییر دهید 
_MEMORY_CORRUPTION 
راننده اطلاعات را به بخش حافظه نامعتبر می نویسد. راننده را تغییر دهید

0x000000C2: BAD_POOL_CALLER

هسته سیستم یا راننده دستور فرمان دسترسی اشتباه اشتباه را داده است. به طور معمول یک راننده یا نرم افزار بد این خطا را ایجاد کرد. راننده را تغییر دهید

0x000000C4 DRIVER_VERIFIER_DETECTED_VIOLATION

بررسی کننده راننده یک خطای مهلک در ماژول تولید خطای STOP را کشف کرده است. پارامترهای همراه پارامترهایی هستند که به KeBugCheckEx منتقل می شوند و بر روی صفحه آبی نمایش داده می شوند. راننده را تغییر دهید

0x000000C5: DRIVER_CORRUPTED_EXPOOL

تلاش برای دسترسی از ناحیه حافظه نامعتبر به فرآیند IRQL سطح بالا انجام شد. این خطا تقریبا همیشه به دلیل رانندگان است که سیستم استخر را نابود می کند. راننده را تغییر دهید

0x000000C6: DRIVER_CAUGHT_MODIFYING_FREED_POOL

راننده سعی کرد دسترسی به استخر حافظه آزاد شود. راننده را تغییر دهید

0x000000C7: TIMER_OR_DPC_INVALID

تایمر هسته یا Call Procedure Callback (DPC) در یک منطقه ممنوعه حافظه وجود دارد. این خطا زمانی اتفاق می افتد که راننده نمی تواند تایمر کرنل یا Call Forward Delayed Procedure (DPC) را قبل از اینکه از حافظه منتقل شود کامل کند. راننده را تغییر دهید

0x000000C9: DRIVER_VERIFIER_IOMANAGER_VIOLATION

این یک پیام از یکی از مدیران تایید راننده است. راننده را تغییر دهید

0x000000CB DRIVER_LEFT_LOCKED_PAGES_IN_PROCESS

خطایی شبیه به خطای STOP 0x00000076 است. این تنها در مورد دوم است که در این مورد خطا زمانی که هسته ردیابی می شود شناسایی می شود. خطا نشان می دهد که مدیر یا مدیر I / O نمی تواند صفحات مسدود شده پس از عملیات I / O را باز کند. به نام راننده برنامه در پنجره خطای STOP توجه کنید. راننده را تغییر دهید 

0x000000CE DRIVER_UNLOADED_WITHOUT_CANCELLING_PENDING_OPERATIONS

راننده نمی تواند اجزای معلق سیستم را خنثی کند. خطا معمولا پس از نصب رانندگان بد یا اجزای سرویس اتفاق می افتد. راننده را تغییر دهید

0x000000D1: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

سیستم تلاش کرد تا با استفاده از فرایند هسته از طریق IRQL سطح بالا دسترسی به حافظه پیمایشی داشته باشد. شایع ترین دلیل راننده دستگاه بد است. همچنین می تواند توسط RAM خراب یا یک فایل مبادله آسیب دیده ایجاد شود.

0x000000D8: DRIVER_USED_EXCESSIVE_PTES

یک خطا زمانی رخ می دهد که راننده مقدار زیادی از حافظه کرنل را درخواست کند.

0x000000E3: RESOURCE_NOT_OWNED

خرابی های مختلف مرتبط با سیستم فایل نتیجه این خطای توقف است. این مشکل می تواند با راننده NTFS.SYS همراه باشد.

0x000000EA: THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER

مشکل راننده دستگاه موجب شده تا سیستم قطع شود. به طور معمول، هنگام تلاش برای قرار دادن کامپیوتر در حالت آماده به کار، توسط درایور صفحه نمایش ایجاد می شود. این مشکل مربوط به آداپتور ویدئو یا راننده ویدیو بد است. 
در هنگام اتصال دیسک بوت یک شکست رخ داد. خطا در رایانه های با کنترل کننده های دیسک با عملکرد بالا که به درستی پیکربندی و نصب نشده اند یا توسط یک کابل با کیفیت پایین متصل نمی شود، رخ می دهد. پس از یک راه اندازی مجدد طبیعی، سیستم می تواند عملیات عادی را شروع کند، مثل اینکه هیچ اتفاقی نیفتاده است. همچنین این خطا بعد از اینکه ویندوز غیرفعال را خاتمه می دهد ظاهر می شود و ممکن است به علت فساد سیستم فایل رخ دهد.

0x000000F2: HARDWARE_INTERRUPT_STORM

این پیام ظاهر می شود اگر هسته یک توفان وقفه را تشخیص دهد، یعنی زمانی که دستگاهی که توسط سطح وقفه نامیده می شود، نمی تواند درخواست وقفه را صادر کند. معمولا این یک راننده دستگاه بد است.

0x000000F3: DISORDERLY_SHUTDOWN

خاموش شدن سیستم به علت کمبود حافظه خراب شد. تعیین کند که برنامه آمد "از حافظه"، سعی کنید به کشف که چرا حافظه مجازی می کند منابع سیستم لازم فراهم نیست، و بررسی اینکه آیا برنامه (یا گاهی اوقات، یک راننده) به کار خود امتناع کند، بدون آزادی صفحات باز شده در حافظه.

0x000000FA: HTTP_DRIVER_CORRUPTED

درایور سیستم Http.sys فاسد است. لازم است این جزء را از دیسک اصلی بازگردانید.

0x000000FC: ATTEMPTED_EXECUTE_OF_NOEXECUTE_MEMORY

تلاش برای اجرای تابع در حافظه غیر قابل اجرایی انجام شد. پارامترها: 
1 - آدرس از آن تلاش برای انجام این کار انجام شد 
2 - محتوای ورودی صفحه جدول (PTE) 
0x000000FD: DIRTY_NOWRITE_PAGES_CONGESTION 
برای ادامه عملیات اصلی سیستم هیچ حافظه صفحه رایگان وجود ندارد. 
پارامترها: 
1 - مجموع مقدار حافظه صفحه درخواست شده 
2 - مقدار حافظه صفحه درخواست شده با عدم توانایی نوشتن. 
3 -
4 - کد وضعیت در زمان آخرین نوشتن در حافظه صفحه

0x000000FE: BUGCODE_USB_DRIVER

یک خطای بحرانی در عملکرد کنترل کننده USB و دستگاه های مربوطه رخ داده است. مشکل معمولا توسط یک عملکرد نادرست کنترل کننده USB یا سوء استفاده از دستگاه های USB متصل شده ایجاد می شود. تمامی دستگاه های USB را از کامپیوتر جدا کنید، همچنین از USB کنترل کننده در BIOS جدا شوید. درایور USB را به روز کنید.

0x00000101: CLOCK_WATCHDOG_TIMEOUT

نشان می دهد که وقفه پیش بینی شده در پالس همگام سازی در پردازنده ثانویه در سیستم چند پردازنده در یک فاصله زمانی معین دریافت نمی شود. این پردازنده وقفه را پردازش نمی کند. به طور معمول، این اتفاق می افتد زمانی که پردازنده پاسخ نمی دهد یا وارد یک حلقه بی نهایت می شود. 
پارامترها: 
1 - فاصله مسدود کردن زمان وقفه در پالس همگام سازی، در 
چرخه ساعت اسمی ساعت سیستم 
2 - صفر 
3 - آدرس واحد پردازشگر (PRCB) برای غیر قابل دسترس 
پردازنده 
4 - صفر

0x00000104: AGP_INVALID_ACCESS

یک تلاش برای نوشتن GPU به حافظه انجامید، که برای این منظور محفوظ نیست. خطا مربوط به راننده ویدیو یا نسخه قدیمی BIOS است. 
پارامترها: 
1 - افست (در ULONG) در صفحات AGP به داده های اول 
ULONG، اطلاعات خود را نابود می کند 
2 - صفر 
3 - صفر 
4 - صفر

0x00000105: AGP_GART_CORRUPTION

این خطا زمانی رخ می دهد که جدول برش گرافیک دیافراگم (GART) خراب شده است. خطای ناشی از عملکرد نامناسب درایور DMA (دسترسی مستقیم به حافظه) 
پارامترها: 
1 - آدرس پایه (مجازی) در GART 
2 - افست در GART، جایی که اعوجاج شناسایی شده است 
3 - آدرس پایه (مجازی) از کش GART (کپی GART) 
4 - صفر

0x00000106: AGP_ILLEGALLY_REPROGRAMMED

خطا توسط یک راننده ویدیو بدون امضا یا آسیب دیده ایجاد می شود. راننده ویدیو را جایگزین کنید. پارامترها: 
1 - فرمان اصلی 
2 - فرمان فعلی 
3 - صفر 
4 - صفر

0x00000108: THIRD_PARTY_FILE_SYSTEM_FAILURE

یک خطای بحرانی در فیلتر سیستم فایل شخص ثالث رخ داده است. این خطا ممکن است توسط آنتی ویروس نرم افزار، نرم افزار یکپارچه سازی، تهیه پشتیبان داده ها و دیگر آب و برق شخص ثالث ایجاد می شود. همچنین سعی کنید اندازه فایل پیجینگ و RAM را افزایش دهید.

0x00000109: CRITICAL_STRUCTURE_CORRUPTION

هسته سیستم یک کد یا داده های فساد نادرست شناسایی شده است. سیستم های مبتنی بر 64 کد از این خطا محافظت می شود. این مشکل می تواند ناشی از خرابی RAM یا رانندگان شخص ثالث باشد.

0x0000010E: VIDEO_MEMORY_MANAGEMENT_INTERNAL

یک خطای درایور ویدئوی داخلی شناسایی شده است. مشکل با راننده ویدیو

0x0000010F: RESOURCE_MANAGER_EXCEPTION_NOT_HANDLED

یک استثنا در مدیر منابع حالت هسته ای رخ داده است.

0x00000112: MSRPC_STATE_VIOLATION

msrpc.sys اجزاء سیستم در طول اجرای کد خطا بازگشت. کد خطا در پارامتر اول مشخص شده است.

0x00000113: VIDEO_DXGKRNL_FATAL_ERROR

هسته DirectX Graphics یک خطای بحرانی را نشان داد.

0x00000114: VIDEO_SHADOW_DRIVER_FATAL_ERROR

راننده ویدیو سایه یک خطای بحرانی را شناسایی کرد.

0x00000115: AGP_INTERNAL

در رابط ویدیو AGP، درایور پورت ویدئو یک خطای بحرانی را شناسایی کرد.

0x00000116: VIDEO_TDR_ERROR

بازنشانی راننده ویدیو با زمان وقوع انجام نشد.

0x0000011C: ATTEMPTED_WRITE_TO_CM_PROTECTED_STORAGE

یک تلاش برای نوشتن یک مدیر پیکربندی محافظت شده با نوشتن به منطقه انجام شد: پارامترها: 
1 - آدرس مجازی تلاش برای فرمان نوشتن 
2 - محتوای PTE 
3 - رزرو شده 
4 - reserved نام راننده برای عملیات نوشتن به صورت چاپ شده است 
رشته Unicode در صفحه خطا.

0x00000121: DRIVER_VIOLATION

راننده نقض دسترسی را در یکی از مناطق حافظه منجر شد. پارامترها: 
1 - نوع نقض را توصیف می کند 
2 - رزرو شده 
3 - استفاده از دیباگر محفوظ کرنل، و مشاهده پشته تماس برای تعیین 
نام راننده که باعث نقض دسترسی شده است.

0x00000122: WHEA_INTERNAL_ERROR

یک خطای داخلی در معماری خطا سختافزار ویندوز (WHEA) رخ داده است.

0x00000124: WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR

یک خطا در سخت افزار کامپیوتر رخ داده است. این خطا توسط معماری خطای سخت افزاری ویندوز (WHEA) مشخص شده است

0x00000127: PAGE_NOT_ZERO

صفحه حافظه کاملا صفر نبود. این خطا به دلیل یک شکست سخت افزار و یا به دلیل بهره برداری از یک جزء ممتاز از سیستم عامل، که تولید یک تغییر زودرس صفحات در حافظه رخ می دهد. 
پارامترها: 

صفحه 
2 - شماره صفحه فیزیکی 
3 - صفر 
4 - صفر

0x0000012B: FAULTY_HARDWARE_CORRUPTED_PAGE

خطای یک بیت در صفحه حافظه شناسایی شده است. این خطا مربوط به حافظه سختافزاری است. پارامترها: 
1 - آدرس مجازی در حافظه، که نشان دهنده نادرست است 
صفحه 
2 - شماره صفحه فیزیکی 
3 - صفر 
4 - صفر

0x0000012C: EXFAT_FILE_SYSTEM

یک شکست خواندن یا نوشتن در پارتیشن رسانه ای رخ داده است که فرمت exFat است. شکست ممکن است با آسیب به فایل سیستم و یا با ظهور از بخش های بد بر روی دیسک همراه است. همچنین شکست ممکن است با نرم افزار همراه، جایگزین یک ساختار دیسک (برنامه های رمزگذاری، و غیره). این شکست به رسانه ای که برای ویندوز ویستا سرویس پک 1 طراحی شده است اشاره می کند.

0x1000007E: SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M 
0x1000008E: KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M 
0xC000009A: STATUS_INSUFFICIENT_RESOURCES

سیستم هسته سیستم عامل تمام منابع سیستم را برای کار خود را خسته کرده است، از جمله فایل swap. دیسک را برای خطاها بررسی کنید. حجم هارد دیسک و میزان RAM را افزایش دهید.

0xC0000135: قادر به پیدا DLL

ویندوز تلاش کرد کتابخانه DLL را بارگذاری کند و کد خطا را دریافت کند. علت احتمالی - فایل گم شده یا آسیب دیده است. رجیستری سیستم ممکن است خراب شود

0xC0000142: خرابی اولیه DLL

این خطا ناشی از آسیب به DLL سیستم کتابخانه بود.

0xC0000218: UNKNOWN_HARD_ERROR

فایل رجیستری مورد نیاز را نمی توان بارگذاری کرد. فایل ممکن است خراب یا گم شود (شما نیاز به یک دیسک نجات یا نصب مجدد ویندوز). فایل های رجیستری سیستم ممکن است به علت آسیب به هارد دیسک نابود شوند. راننده ممکن است اطلاعات رجیستری سیستم را هنگامی که آن را به حافظه بارگذاری کرد، از بین ببرد یا حافظه ای که در آن سیستم رجیستری سیستم بارگیری شد خطایی برابر است (خاموش کردن حافظه خارجی و بررسی رم).

0xC000021A: STATUS_SYSTEM_PROCESS_TERMINATED

این اتفاق می افتد زمانی که ویندوز به حالت ممتاز و زیر سیستم کاربر حالت، نظیر Winlogon و یا محل قرار دادن سیستم در زمان اجرا کلاینت سرور (CSRSS) روشن شده است، توسط هر شکست ایجاد می شود، و حفاظت نمی توان تضمین کرد. از آنجا که ویندوز XP نمیتواند بدون Winlogon یا CSRSS کار کند، این یکی از چندین موقعیت است که در انکار سرویس حالت غیر مجاز میتواند سیستم را متوقف کند. این می تواند زمانی رخ دهد که کامپیوتر دوباره راه اندازی می شود پس از آن که سیستم مدیریت مجوز ها را تغییر داده است به طوری که حساب سیستم دیگر دسترسی مجاز به دسترسی به فایل ها و پوشه های سیستم را ندارد. خطا نیز ممکن است بوسیله فساد فایل file user32.dll یا سیستم های نادرست سیستم (.sys) ایجاد شود.

0xC0000221: STATUS_IMAGE_CHECKSUM_MISMATCH

راننده فاسد است یا کتابخانه سیستم به عنوان خراب شناخته شده است. این سیستم همه چیز را برای بررسی یکپارچگی فایل های مهم سیستم انجام می دهد. صفحه آبی نشان دهنده نام فایل آسیب دیده است. اگر این اتفاق می افتد، بوت شدن به هر سیستم دیگر یا، اگر وجود ندارد، نصب مجدد سیستم. اطمینان حاصل کنید که نسخه فایل که به عنوان خراب شناسایی شده است، همان نسخه فایل در توزیع سیستم است و اگر چنین باشد، آن را با دیسک جایگزین کنید. خطاهای ثابت با نام فایل های مختلف به این معنی است که با رسانه ها یا کنترل کننده دیسک که در آن این فایل ها ساکن هستند، مشکلی وجود دارد.

0xC0000244

یک خطای STOP وقتی رخ می دهد که سیاست ممیزی، پارامتر CrashOnAuditFail را فعال کند

0xC000026C

معمولا یک مشکل با راننده دستگاه نشان می دهد. اطلاعات بیشتر در مورد این خطا

0xDEADDEAD: MANUALLY_INITIATED_CRASH1

"این مرده است، جیم!" (این مرده است، جیم!) این خطای STOP نشان می دهد که کاربر عمدا سقوط را راه اندازی کرد، یا از اشکال زدایی هسته یا از صفحه کلید.

هر کس از صفحه نمایش آبی از مرگ می ترسد، اما در واقع اگر آن وجود نداشت، کامپیوتر از بین رفت ، و شما مجبور به تعمیر تجهیزات خود هستید، یا خرید یک جدید، یا شاید حتی کل کامپیوتر. پس بگذارید به توسعه دهندگان این سیستم عامل که به جیب های ما توجه دارند، احترام بگذاریم. این نتیجه گیری می کند با شما گفتگو در مورد معروف " صفحه آبی مرگ».

چه خطاهایی به معنی صفحه آبی مرگ است؟

شرایطی وجود دارد که ویندوز XP خود را مجددا راه اندازی می کند، که به دلیل مشکلاتی است که به عملکرد عادی سیستم عامل مربوط می شود. چگونه این می تواند تحریک شود و چگونه از آن جلوگیری شود؟ اول از همه لازم است که امکان راه اندازی مجدد اتوماتیک حذف شود، به طوری که سیستم پیامی را درباره خطای رخ داده نشان می دهد. شما می توانید این کار را با استفاده از مسیر زیر انجام دهید: Start / Control Panel / System / Advanced / Download and Restore / Options. علامت "انجام راه اندازی مجدد سیستم را به صورت خودکار" در فیلد "شکست سیستم" پیدا می کنیم و حذف می کنیم. پس از این، در صورت خطا، سیستم راه اندازی مجدد نخواهد کرد، اما تنها یک پیام مشخص بر روی صفحه نمایش می دهد. با این حال، در اینجا یک مشکل کوچک وجود دارد: زمانی که ویندوز ایکس پی روسی زبان منتشر شد، توسعه دهندگان به دلایلی از متن انگلیسی و از پیام های خطا منع شدند. در نتیجه، ما در حال حاضر همه احتمالا یک صفحه نمایش معروف آبی از مرگ، که اساسا یک مجموعه ای از نمادهای سفارشی نامفهوم در پس زمینه آبی است. یک مشکل در سیستم ممکن است به خاطر چیزی باشد: سخت افزار، راننده، نرم افزار با کیفیت پایین. پیدا کردن علت در این مورد بسیار دشوار است، زیرا متن روی صفحه آبی قابل خواندن نیست، گرچه اطلاعات بسیار مهم و ضروری را حمل می کند. محتوای متن ممکن است بسته به خطا تغییر کند، اما فرمت است که همیشه همان: نام خطا، راهنمایی برای عیب یابی (همیشه موثر نیست)، تعداد و خطا ویژگی های. برای وضوح بیشتر، مثال زیر را در نظر بگیرید: 
توقف: 0x000000D1 (0x00000000، 0x000000000، 0x00000000، 0xF8BCC2A4) 
بعد از کلمه STOP فقط با توجه به آخرین از نقاط بالا - تعداد (0x000000D1) و پارامترهای خطا (اطلاعات در پرانتز) در مبنای شانزده است. به هر حال، اشتباه، به عنوان مثال، یکی از رایج ترین هاست. هنگام دسترسی به یک آدرس حافظه محافظت شده که در سیستم موجود نیست، به نظر می رسد. داده های زیر - پارامترها - سیگنال در مورد ویژگی هایی مانند آدرس محل حافظه، تعداد وقفه، نوع عملیات و آدرس تماس را نشان می دهد. گاهی اوقات در انتهای صفحه می توانید نام راننده را که خطا را ایجاد کرده اید پیدا کنید: 
Nwiz.sys - افزونه F8BCCA44 در F8BCC000، DateStamp 33bb8f1d 
اما همیشه این راننده نیاز به جایگزینی ندارد، گاهی اوقات علت مشکل برنامه دیگری است که گناهکار بودن یک سیستم است. در این مورد، راننده عملیات صحیح را انجام داد، اما سیستم دیگر نمیتواند آن را به اندازه کافی مصرف کند. برای رفع مشکل، سعی کنید با انتخاب حالت محافظت شده سیستم را شروع کنید و برنامه ای را که موجب تصادف شد، قطع کنید یا سرویس را با استفاده از کنسول بازیابی پاک کنید. اگر نمیتوانید کد خطا را رفع کنید (سیستم به صورت خودکار دوباره راه اندازی می شود)، می توانید آن را به صورت زیر پیدا کنید: Start / Control Panel / Administration / Event Viewer / System. در اینجا یک ورودی سیستم پیدا خواهید کرد، که در اغلب موارد اطلاعات مربوط به تعداد و پارامترهای خطا ذخیره می شود.

اگر یک سیستم در هنگام اجرای رایانه رخ دهد، یک صفحه آبی به نام BSoD ممکن است ظاهر شود.

شکل 1. صفحه آبی (BSoD)

Blue Screen of Death (BSoD) - پیام هایی درباره یک خطای سیستم بحرانی در سیستم عامل های مایکروسافت ویندوز. 
از صفحه آبی شما می توانید اطلاعات زیر را استخراج کنید: 
1. نام خطا ("1" در شکل)؛ 
پارامترهای توضیح خطا (اعداد پس از کلمه STOP)، مقدار پارامترها بستگی به کد خطا ("2" در شکل)؛ 
3. آدرس محل خطا و نام راننده که ممکن است خطایی رخ داده باشد ("3" در شکل)؛

و این معیارها چیست؟ بگذارید این اطلاعات را در زیر ببینیم

کد کثیف نشان دهنده کدهای خطا است که می تواند رخ دهد:

0x0000000A

1 - آدرس که در آن خطا ساخته شده است 
2 - IRQL، که برای دسترسی به حافظه مورد استفاده قرار گرفت 
3 نوع دسترسی به حافظه: 0 = عمل خواندن، 1 = عملیات نوشتن 
4 - آدرس دستورالعمل درخواست دسترسی به حافظه در این آدرس

فرآیند در حال اجرا در حالت هسته یا یک راننده تلاش برای دسترسی به یک مکان حافظه بدون دسترسی به آن است. این خطا زمانی اتفاق می افتد که سخت افزار (ها) ناسازگار باشد یا نرم افزار ناسازگار باشد. توجه به نام راننده در پایین صفحه - این فرصتی برای حل مشکل است. در صورت بروز چنین خطایی در طول فرآیند نصب، ممکن است موارد ناسازگاری نرم افزار، برنامه آنتی ویروس باشد. شایع ترین دلیل این است که درایور دستگاه به یک منطقه محافظت شده از حافظه دسترسی پیدا می کند.

0x0000000D

1 - سطح ارتباطات تعامل 
2 - سطح تعامل در تلاش برای دسترسی

نقاط تعامل را پیدا کنید و تعیین کنید که کدام یک از آنها سعی در دسترسی به این سطح در دنباله اشتباه دارند.

0x0000001A

MEMORY_MANAGEMENT 
یک مشکل مدیریت حافظه رایج را نشان می دهد.

0x0000001E

1 - کد استثنایی 
2 - آدرس که در آن پردازش شکست بود وجود دارد 
3 - پارامتر 0 برای خروج 
4 - پارامتر 1 برای خروج

هسته ویندوز XP یک فرمان پردازنده نادرست یا ناشناخته را شناسایی کرد. معمولا این نتیجه از خطاهای حافظه، نقض دسترسی به حافظه است. توجه داشته باشید نه تنها به راننده مشخص شده، بلکه همچنین به آدرس حاوی این خطا. کد استثنایی 0x80000003 به این معنی است که نقطه دسترسی یا قضاوت هنگام دسترسی به حافظه به دست می آید، اما سیستم با کلید / NODEBUG بوت می شود. اگر خطا دوباره ظاهر شود، مطمئن شوید که اشکال زدایی متوقف نشده است و سیستم با کلید / DEBUG لود می شود. در غیر سیستم های اینتل، اگر آدرس استثنایی 0XBFC0304 باشد، خطا به دلیل ذخیره سازی پردازشگر ظاهر می شود. اگر خطا دوباره ظاهر شود، با تولید کنندگان تماس بگیرید. به طور معمول، شما نیاز به تجزیه و تحلیل پارامتر دوم این پیام، که به آدرس راننده (عملکرد) که باعث مشکل است اشاره می کند.

0x00000020

1 - آدرس APC، که در زمان آزادی نگه داشته شد 
2 - اتصال متقابل APC امکان پذیر نیست 
3 - سطح فعلی IRQ

نام خطا یک شمارنده APC آسیب دیده (غیر فعال) را نشان می دهد. اگر شمارنده 
یک مقدار برابر با صفر را نشان می دهد، سپس منبع مشکل است. یک مقدار منفی نشان می دهد که سیستم فایل به نام FsRtlEnterFileSystem بار بیش از FsRtlExitFileSystem است. مقدار مثبت نشان دهنده مخالف است. FsRtlExitFileSystem بارها بیشتر از FsRtlEnterFileSystem نامیده می شود. اگر این وضعیت را داشته باشید، تمام فایل های سیستمی موجود در دستگاه را بررسی کنید، مخصوصا اگر NTFS، FAT، HPFS و RDR را نداشته باشید. IRQL فعلی باید 0 باشد. اگر نه، یک روش خاص برای لغو راننده ممکن است علت خطا باشد، که در سطح IRQ بالا می رود. به یاد داشته باشید که چه کاری انجام داده اید یا چه برنامه هایی را خاموش کرده اید، چه رانندگان هنگام نمایش صفحه آبی نصب شده اند. این علامت یک مشکل جدی در رانندگان شخص ثالث را نشان می دهد.

0x00000023

مشکل در راننده سیستم فایل FAT (اغلب یک شکست دیسک) است.

0x00000024

مشکل در راننده سیستم فایل NTFS (شکست دیسک).

0x0000002A

1 - آدرس که IRP (بسته درخواست I / O) در یک حالت نامناسب یافت شد IRP به طور غیر منتظره در حالت نامناسب تشخیص داده شد. این زمانی است که فیلد یا چندین فیلد با وضعیت ذخیره شده IRP سازگار نبودند. به عنوان مثال، IRP 
که خاتمه یافته بود، همچنان منتظر اجرای دستورات راننده هر دستگاه بود.

0x0000002B

پشته پر است این می تواند زمانی رخ دهد که راننده هسته با استفاده از فراخوانی های پشته ای بیش از حد. این می تواند رخ دهد اگر یک خطای جدی در هسته وجود دارد.

0x0000002E

1 - آدرس حافظه مجازی که باعث خطا شد 
2 - آدرس فیزیکی علت خطا 
3 - ثبت وضعیت پردازنده (PSR) 
4 - ثبت دستورالعمل خطا (FIR)

خرابی یا نقص حافظه (RAM)، از جمله حافظه آداپتور ویدئویی. همچنین می تواند زمانی باشد که راننده به آدرس حافظه 0x8XXXXXXX دسترسی پیدا می کند که وجود ندارد.

0x00000031


2 - محل خطای راه اندازی فاز 0 را نشان می دهد.

راه اندازی سیستم در مرحله دانلود شکست خورد.

0x00000032

1 - کد وضعیت که توضیح می دهد که چرا سیستم تصمیم گرفت که مقداردهی اولیه رخ ندهد 
2 - محل خطای راه اندازی فاز 1 را نشان می دهد.

راه اندازی سیستم در مرحله بعدی شکست خورد.

0x00000035

1 - آدرس IRP

راننده سطح بالاتر تلاش کرده است برای تماس با راننده در سطح پایین تر از طریق IoCallDriver () رابط، اما در ذخیره بود یک صندلی خالی در پشته، به طوری که کاهش سطح راننده است قادر به دستیابی به پارامترهای مورد نظر، به عنوان به طور کلی هیچ گزینه برای او وجود ندارد. این وضعیت فاجعه بار است، زیرا راننده سطح بالا فکر می کند که پارامترها را برای راننده سطح پایین پر می کند. با این حال، از آنجا که جایی برای آخرین راننده در پشته وجود ندارد، کامپایلر پایان بسته را لغو کرد. این به این معنی است که، به احتمال زیاد، برخی از حافظه دیگر آسیب دیده است.

0x00000036

1 - آدرس جسم

درایور دستگاه اقدام به حذف از سیستم یکی از اشیاء از دستگاه خود را، اما مقابله بازدید شی به 0 برابر نیست، به این معنی است که جسم هنوز مشکل برجسته (ضد نشان می دهد تعدادی از دلایلی که این شیء به حذف می شود). این خطای تماس راننده است.

0x00000037

خطای درایو فلاپی دیسک

0x0000003E

سیستم چند پردازنده پشتیبانی نمی شود و با توجه به یکدیگر متقارن نیست. پردازشگرهای متقارن باید از نوع و سطح مشابه باشند. به عنوان مثال، تلاش 
استفاده از یک پردازنده سطح پنتیوم و 80486 خطایی را ایجاد می کند. علاوه بر این، در سیستم های x86، احتمال محاسبات نقطه شناور باید بر روی هر دو پردازنده باشد یا بر روی هیچ یک از آنها نیست.

0x0000003F

سیستم ورودی های جدول را به پایان رساند. PTE کافی نیست. معمولا این دلیل راننده ای است که فایل پیجینگ را به خوبی پاک نمی کند یا فضای کافی بر روی دیسک وجود ندارد.

0x00000040

درایور باعث عملکرد IoBuildPartialMdl () و ارسال MDL او، برای شناسایی بخشی منبع MDL، MDL اما کمتر از محدودیت مورد نیاز آدرس. این یک خطای راننده است

0x00000044

1 - آدرس IRP

راننده درخواست تکمیل IRP، اما بسته قبلا تکمیل شده است. این خطا برای شناسایی دشوار است، زیرا ساده ترین مورد این است که راننده تلاش می کند دو بار همان عملیات را انجام دهد - معمولا نه در چه چیزی اتفاق می افتد 
در واقع در اغلب موارد - 2 راننده متفاوت سعی می کنند که بسته را نگه دارند و آن را کامل کنند. اولین کار معمولا کار می کند، اما دوم کار نمی کند. ردیابی که راننده این کار را دشوار کرد، زیرا مسیر اول راننده توسط دوم رونویسی شد. با این حال، کشف زمینه های DeviceObject در هر مکان پشته می تواند یک درگیری باشد.

0x00000048

این خطا نشان می دهد که I / O بسته درخواست (IRP)، که باید تکمیل شود، روش لغو شده است، به این معنی که یک بسته در یک موقعیت است که می تواند لغو شود. با این حال، بسته بیشتر به راننده تعلق ندارد، زیرا قبلا مرحله تکمیل را وارد کرده است.

0x00000049

خطا در صفحه با وقفه قطع شده است. 
این خطا را نیز در نظر بگیرید 0x0A را در نظر بگیرید.

0x0000004C

Winlogon یا CSRSS (ویندوز) به طور ناگهانی "درگذشت". کد خروجی می تواند بیشتر بگوید. این معمولا c0000005 است، که نشان می دهد که یک استثنا بدون پشتیبانی در یک یا چند فرایند شکست خورده است. این نیز رخ می دهد اگر راننده یا کتابخانه سیستم به عنوان خراب به رسمیت شناخته شد.

0x0000004D

1 - تعداد صفحات مورد استفاده 
2 - تعداد صفحات فیزیکی

فضای آزاد بیشتری برای تکمیل عملیات وجود ندارد.

0x0000004E

1. ارزش 1 
2. معنای هدر صفحه که خراب شده است 
3. تعداد صفحات موجود 
4. 0

1. ارزش 2 
2. داده حذف شده است 
3. بیشترین تعداد صفحات فیزیکی 
4. مجموع داده هایی که باید حذف شوند

دلیل این است که ساختار درایو آسیب دیده (ناقص) است.

0x00000050

1. یک آدرس اشتباه در حافظه نشان می دهد

راننده دستگاه یا سرویس سیستم درخواست داده هایی را که در حافظه نبود. این نقص RAM یا ناسازگار نرم افزار است.

0x00000051

1. مقدار 1 (نشان می دهد که در آن خطا رخ داده است) 
2. ارزش 2 (نشان می دهد که در آن خطا رخ داده است) 
3. ممکن است یک کتابخانه نشان می دهد 
4. می تواند یک کد بازگشت HvCheckHive باشد، اگر هر کتابخانه آسیب دیده باشد

خطای رجیستری این خطا همچنین می تواند به این معنی باشد که در هنگام تلاش برای خواندن یکی از فایل های آن رجیستری یک خطای I / O دریافت کرد. خطا می تواند به علت یک مشکل با تجهیزات یا سیستم آسیب دیده باشد. این همچنین می تواند به این معنی باشد که خطا توسط عملیات به روز رسانی ایجاد می شود که فقط سیستم امنیتی استفاده می کند و این تنها زمانی که منابع در حال اجرا هستند کم است. اگر این خطا ظاهر شود، بررسی کنید آیا دستگاه دارای PDC یا BDC است و چند حساب در پایگاه داده SAM (مدیریت امنیت حساب) وجود دارد یا اینکه کتابخانه های مربوطه تقریبا کامل هستند.

0x00000058

سیستم از پارتیشن اصلی بازگردانده شده است، بنابراین کتابخانه ها می گویند که آینه خوب است، اما در واقع آن نیست. تصاویر واقعی تغییر کرده اند.

0x00000069

مقداردهی اولیه سیستم نتواند انجام شود. به عنوان مثال، نصب تصمیم درستی در مورد نصب سیستم یا کاربر نکرد 
سیستم را دوباره تنظیم کرد

0x00000073

1. 5
2. 2
3. فهرست کتابخانه ها 
4. نشان می دهد که UNICODE_STRING حاوی نام کتابخانه نشان می دهد که یکی از کتابخانه های سیستم آسیب دیده یا غیر قابل خواندن است. این کتابخانه می تواند یا SOFTWARE یا SECURITY باشد یا SAM (مدیر امنیت حساب).

0x00000074

این خطا ممکن است نشان دهد که کتابخانه SYSTEM بارگذاری شده توسط NTLDR فاسد است. با این حال، این تقریبا غیرممکن است، زیرا OSLOADER همیشه پس از بارگیری کتابخانه ها را بررسی می کند و اطمینان می دهد که آنها خراب نشده اند. این خطا همچنین ممکن است به این معنی باشد که برخی از کلیدهای رجیستری مورد نیاز و پارامترهای آنها گم شده اند. دانلود LastKnownGood (آخرین پیکربندی خوب) می تواند مشکل را حل کند.

0x00000075

دیسک فضای آزاد ندارد، بنابراین می تواند زمانی اتفاق می افتد که شما سعی در نگه داشتن رجیستری بر روی دستگاه "فقط خواندنی".

0x00000077

1. 0
2. 0
3. PTE در زمان خطا 
4. آدرس خطای هسته

1. کد وضعیت 
2. کد وضعیت I / O 
3. شماره حافظه مجازی 
4. جبران خسارت به یک فایل صفحه

سیستم سعی کرد اطلاعات مربوط به هسته را از حافظه مجازی (فایل مبادله) بخواند و نمی توانست داده ها را در آدرس مشخص شده پیدا کند. علل - نقص RAM، خرابی هارد دیسک، فساد داده یا عفونت با یک برنامه ویروس و غیره

0x00000079

نوع 1 عدم انطباق (1، 2 یا 3): 
1. اختلاف بین سطوح انتشار PRCB (عدم انطباق تاریخ). اگر این مورد است، سپس 
پارامترهای 2 و 3: 
2 - سطح بالاتر NTOSKRNL.EXE 
3 - سطح بالایی از HAL.DLL 
2. عدم هماهنگی انواع عکس ها، در این مورد، پارامترهای 2 و 3: 
2 - نوع فایل NTOSKRNL.EXE 
3 - نوع HAL.DLL 
3. معماری میکرو کانال معماری (MCA) نیاز به MCA خاص HAL، در 
در این مورد پارامترهای 2 و 3: 
2 - نوع ماشین مشخص شده NTDETECT.COM 
مقدار 2 بدین معنی است که کامپیوتر MCA است 
3 - نوع دستگاه هایی که این HAL پشتیبانی می کند 
مقدار 2 بدین معناست که این HAL برای MCA ساخته شده است.این پیام نشان می دهد که بین سطح انتزاع از سخت افزار سخت افزار سخت افزار سخت افزار سخت افزار و پرونده های سیستم ویندوز XP ارتباطی وجود ندارد. دلیل تغییرات ناگهانی در تنظیمات بایوس در رایانه های ACPI است، به عنوان مثال، نصب یک هارد دیسک با سیستم در یک کامپیوتر دیگر. شاید کاربر به صورت دستی NTOSKRNL.EXE یا HAL.DLL را به نسخه های ناسازگار به روز رسانی کند.

0x0000007A

خطای دلیلی مشابه خطای 0x77 دارد: صفحه ای که داده های هسته در حافظه مجازی یافت نمی شود (فایل مبادله). خطا توسط یک بلوک بد در حافظه و یک خطای کنترل کننده دیسک ایجاد می شود.

0x0000007B

1. اشاره گر به شیء دستگاه پارتیشن سیستم یا حجم بوت در طی فرآیند راه اندازی پیدا نشد. مشکل این است که معمولا در دیسک های مجدد پارتیشن بندی، اضافه کردن دیسک های جدید قبل از بوت شدن. در نتیجه، ورودی ها در Boot.ini متوقف می شوند به پارتیشن های صحیح مربوط می شوند.

0x0000007D

1. تعداد صفحات فیزیکی یافت شده 
2. صفحه فیزیکی پایین تر 
3. صفحه فیزیکی بالاتر 
4. 0

حافظه کافی برای بارگیری ویندوز نیست علت نقص است یا رم خیلی کوچک است.

0x0000007F

1. دلیل خاص

وقتی پردازنده خطایی را که هسته نمی تواند برطرف کند، ظاهر می شود. اغلب به علت نقص در RAM، متوقف کردن فن CPU، و همچنین به دلیل اورکلاک پردازنده و بیش از حد، رخ می دهد.

0x0000008B

1 - امضای دیسک MBR. 
2 - چک کردن MBR توسط لودر سیستم محاسبه شده است 
3 - چکمه MBR ذخیره شده در سیستم.

این خطا در طول فرآیند بوت اتفاق می افتد، زمانی که چکمه MBR سیستم شمارش می کند با کلمۀ لودر منطبق نمی شود. معمولا این به معنی یک ویروس است، زیرا برخی از ویروس ها ممکن است تعریف نشوند بوت از دیسک و بررسی برای ویروس ها.

0x0000008E

این می تواند رخ دهد اگر یکی از گزینه های زیر اعمال شود:

یک یا چند ماژول رم که روی رایانه نصب شده اند کار نمی کنند 
پیکربندی RAM با ویندوز XP سازگار نیست. 
راه حل:

1. برخی از ماژول های حافظه RAM را حذف کرده و حداقل آن را ترک کنید تا بتوانید ویندوز XP را شروع کنید. 
توصیه می شود - 128، حداقل - 64، حداکثر - 4G. 
2. کامپیوتر را راه اندازی مجدد کنید و نصب را شروع کنید. 
3. اگر دوباره همان توقف را دریافت کنید، سپس به مرحله 4 بروید. 
4. یک ماژول دیگر را امتحان کنید یا این ماژول را در جای دیگری قرار دهید. 
5. کامپیوتر را راه اندازی مجدد کنید و دوباره نصب را شروع کنید.

توجه داشته باشید: این و خطا 0x0000008E در اکثر موارد نشانگر حافظه RAM بد است.

0x00000092

فقط زمانی ظاهر می شود که یک راننده تک پردازنده به یک سیستم که دارای بیش از یک پردازنده فعال است بارگیری شود.

0x00000098

پایان دوره تظاهرات OC (برای نسخه آزمایشی).

0x0000009C

خطا مرگبار در هنگام چک کردن تجهیزات.

0x0000009F

پس از عملیات کامل، راننده در حالت اشتباه یا نادرست قرار می گیرد، در حالت آماده به کار (حالت خواب) یا از این حالت بازیابی می شود.

0x000000B4

مقداردهی اولیه راننده ویدیو خراب شد راه اندازی مجدد در حالت محافظت شده و تعمیر سخت افزار درگیری یا حذف راننده جدید.

0x000000B9

اشتباهات در تراشه منطق سیستم وجود دارد. دلیل مادربرد معیوب است.

0x000000BE

راننده تلاش می کند تا به حافظه فقط خواندنی (ROM) بنویسد.

0x000000C2

عملیات تخصیص حافظه نادرست دلیل راننده بد یا نرم افزار است.

0x000000C4

بررسی نسخه های راننده یک خطای مهلک در راننده را تشخیص داد ...

0x000000C5

یک تلاش برای دسترسی به یک حافظه فضای نامعتبر با IRQL بیش از حد ساخته شده است. این تقریبا همیشه توسط رانندگان که سیستم استخر را تخریب می کنند، ایجاد می شود.

0x000000C6

راننده به استخر حافظه آزاد تبدیل شده است. راننده را جایگزین کنید

0x000000C7

تایمر کرنل یا Call Procedure Callback (DPC) در یک مکان حافظه نامناسب یافت شد. این معمولا ناشی از نقص راننده است.

0x000000C9

دریافت سیگنال از درایور برای جلوگیری از چک کردن ورودی / خروجی.

0x000000CB

مشابه خطای 0x76. نشان می دهد که راننده یا فرعی I / O نمی تواند صفحات باقی مانده پس از عملیات تکمیل نشده را تخلیه کند.

0x000000CE

راننده نمی تواند اقدامات پیش بینی شده قبل از انتقال را لغو کند. معمولا پس از نصب یک راننده معیوب یا سرویس رخ می دهد.

0x000000D1

راننده به آدرس حافظه غیر قابل دسترسی دسترسی پیدا می کند.

0x000000D8

سیستم ورودی های جدول را به پایان رساند. PTE کافی نیست. به طور معمول دلیل این است که یک راننده می خواهد که هسته را برای قسمت های زیادی از حافظه یا فضای دیسک (فایل پیجینگ کوچک) وجود داشته باشد.

0x000000E3

این خطا هنگامی رخ می دهد که سیستم فایل NTFS خراب شود.

0x000000EA

ممکن است پس از نصب یک آداپتور ویدئوی جدید یا یک درایور آداپتور ویدئویی به روزرسانی ظاهر شود، که باعث می شود سیستم در هنگام دسترسی به تجهیزات به طور نامحدود منتظر بماند. آداپتور ویدئویی را جایگزین کنید یا راننده دیگری را نصب کنید.

0x000000ED

ویندوز ایکس پی قادر به دسترسی به یک فایل حاوی فایل بوت نیست. مشاهده کنید 0x7B.

0x000000F2

هسته هنگامی که دستگاه وقفه را رها نمی کند، "طوفان وقفه" را شناسایی کرد. به طور معمول، این به دلیل یک درایور دستگاه نادرست یا یک خطا در "سیستم عامل"

0x000000F3

خاموش شدن سیستم به دلیل کمبود حافظه انجام نشد.

0x1000007E

به طور مشابه، 0x7E.

0x1000008E

به طور مشابه، 0x8E.

0xC000009A

کرنل ویندوز همه ی حافظه ی موجود را در صفحات استخر قرار داد.

0xC0000135

هنگام بارگذاری کتابخانه خطایی روی داد. فایل خراب شده یا خراب شده است رجیستری ممکن است آسیب دیده باشد.

0xC0000142

راه اندازی کتابخانه نتواند

0xC0000218

فایل پرونده خاندان مورد نیاز لود نشد. فایل ممکن است آسیب دیده یا حذف شود. فایل رجیستری برای اشتباهات روی هارد دیسک یا RAM خراب است.

0xC000021A

یک مشکل امنیتی جدی در ویندوز XP - Winlogon.exe وجود دارد و یا Csrss.exe به نقض متهم شده است. این خطا زمانی اتفاق می افتد که آرشیو به طور کامل بازنشانی نشود، نسخه های فایل سیستم با آنها سازگار نیستند و اگر مجوز های سیستم فایل ها اشتباه تغییر کند، زمانی که حساب سیستم دسترسی به فایل ها و پوشه های سیستم را از دست می دهد.

0xC0000221

مشکل با فایل مشخص شده. بازگرداندن فایل

0xC0000244

زمانی رخ می دهد که CrashOnAuditFail فعال باشد.

0xC000026C

درایور دستگاه قابل دانلود نیست مشکل در راننده

آیا کامپیوتر اغلب خود را مجددا راه اندازی می کند یا یک صفحه آبی با کلمات نامفهوم نشان می دهد؟ مشکل حل شده است، شما فقط باید علت را پیدا کنید و آن را از بین ببرید.

BSoD - Blue Sceen of Death، صفحه نمایش آبی مرگ. آن را در شرایط بحرانی به نظر می رسد، زمانی که خاتمه یک برنامه شکست خورده را نمی توان اجتناب کرد.

سیستم عامل ویندوز دارای سطوح مختلف برنامه های در حال اجرا است. ما فقط بالای پنجره ها و برنامه های در حال اجرا را مشاهده می کنیم. این مدیر آنها را نشان می دهد. هنگامی که یکی از برنامه ها اشتباهی را مرتکب می شود که نمی تواند آن را اداره و دور کند، آنگونه که بسیاری از کاربران می گویند، "پرواز می کند". شما می توانید دوباره شروع و اجرا کنید.

ماژول های نرم افزاری که در سطح پایین تر اجرا می شوند (راننده) اگر خطایی رخ دهد، نمی تواند دوباره راه اندازی شود. سیستم عامل ویندوز تلاش می کند تا کاربر را از اشتباهات بسیاری محافظت کند، اما این کار همیشه کار نمی کند و آن را تسخیر می کند، یک صفحه نمایش غم انگیز یا مجموعه ای از نمادها بر روی صفحه نمایش کامپیوتر نشان می دهد.

باید درک کرد که راننده یک میانجی بین نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر است. آنها می توانند مانند رانندگان (برنامه نویسان نیز مردم هستند، آنها نمی توانند چیزی را در نظر بگیرند و یا اشتباهات را انجام دهند) و بخش آهن کامپیوتر.

علائم BSoD

1. ظاهر یک صفحه آبی با نمادها نامفهوم یا یک لبخند غم انگیز.

توجه

در 99٪ موارد، رایانه به دلیل یک خطای بحرانی (BSoD) خود را به صورت خودکار راه اندازی مجدد میکند، اما وضعیت بدتر است: با منبع تغذیه یا مادربرد مشکل وجود دارد. اگر شما یک رایانه رومیزی دارید، بررسی کنید که آیا آن را در هر کجا از بین رفته است.

دلایل ظاهر یک صفحه آبی

1. گرما.  گرمایش کارت گرافیک، پردازنده منجر به یک صفحه نمایش آبی مرگ می شود.

در ویندوز XP، هنگامی که کارت گرافیک بیش از حد گرم شده است، BSoD همیشه ظاهر شد، در ویستا و بعد از آن راننده ویدیو به راحتی راه اندازی مجدد. اگر کلمات را مشاهده کنید "راننده ویدئو متوقف شد و پاسخ داده شد"، پس از آن این است که کارت گرافیک بیش از حد گرم می شود:

ویندوز جدیدتر، حفاظت بهتر در برابر تصادفات. بیایید امیدوار باشیم، در بعضی از ویندوزهای XV به جای صفحه آبی، پیام خطایی را مشاهده میکنیم که در کار دخالت نمی کند.

2. شکست RAM  شما می توانید حافظه تست  اما برای جلوگیری از سقوط به آسمان، برای اولین بار به عنوان خوانده شده - شاید دلیل صفحه نمایش آبی خود را از مرگ در چیز دیگری.

خوب است بدانیم

اگر یک RAM جدید را در رایانه خود نصب کرده و BSoD های مکرر دریافت کرده اید، فروشگاه را به یک کارگر تغییر دهید. هیچ راه دیگری برای غلبه بر صفحه نمایش آبی مرگ در هنگام جایگزینی RAM وجود ندارد.

3. شکست آهن دیگری.  شاید ولتاژ در منبع تغذیه "sags". شاید تماس در جایی ناپدید شود. شاید رایانه شما ماه کامل را دوست ندارد. دلایل زیادی وجود دارد، شما می توانید بی نهایت حدس بزنید.

اگر بعد از اینکه شما minidump (در مورد این زیر) را تجزیه و تحلیل کرده اید و اشتباهات را حذف کردید، صفحه آبی به هیچ وجه جایی نگرفته است، همه ی اجزاء را به نوبه خود جایگزین کنید. شما فقط می توانید دلیل BSoD را، اگر هر بار کد خطا متفاوت است.

4. اورکلاکینگ  اگر شما یک اورکلاکر پیشرفته هستید، می دانید که چگونه اورکلاک کامپیوتر را به BSoD می دهد. اگر نه، کامپیوتر را بیش از حد شارژ نکنید.

5. راننده (ها) رد شد  دلیل BSoD لزوما یک مشکل سخت افزاری نیست. رانندگان غیر قابل تنظیم - مهمان مکرر در رایانه های کاربران. چگونه برای شناسایی راننده شکست خورده، بیشتر خواهد شد.

6. ویروس ها.  مطمئن باشید که کامپیوتر خود را به نوعی بررسی کنید یا

درباره اعتماد به نفس

من از اینکه از اعتماد به نفس کاربران که " من ویروس ها و آنتی ویروس هم ندارم! من دست راست دارم / من فقط در سایت های بررسی شده نشسته ام / گاهی اوقات با یک ضد ویروس چک می کنم و بنابراین همه چیز خوب است!" با کنار گذاشتن بحث درباره نحوه زندگی بدون آنتی ویروس، فکر کنید: اگر شخصی BSoD را می بیند، او دیگر وضعیت عادی نیست.  چگونه می توان ادعا کرد که هیچ ویروس وجود ندارد و این دلیل برای صفحه آبی نیست؟

همچنین، فکر نکنید که اگر شما یک آنتی ویروس با آخرین پایگاه داده داشته باشید، هیچ ویروس وجود ندارد. با دیگران چک کنید تا این احتمال را کاملا از بین ببرید.

7. آنتی ویروس.  این خنده دار (و غم انگیز) است که آنتی ویروس علت شکست است. برای مدتی آنتی ویروس را پاک کنید. صفحه نمایش آبی از مرگ متوقف شد به نظر می رسد؟ یک عدد جدید را تنظیم کنید تا صفحه نمایش آبی به دلیل # 6 ظاهر نشود.

8. ویندوز به روز رسانی.  توسعه دهندگان در مایکروسافت گاهی اوقات به شدت تست به روز رسانی. برخی از این به دلیل این کاملا غیر فعال کردن ویندوز به روز رسانی و نشستن بدون به روز رسانی، اگر چه این یک گزینه نیست. کنترل پنل - برنامه ها و ویژگی ها - مشاهده به روز رسانی نصب شده  - راست کلیک کنید حذف کنید  در به روز رسانی های نصب شده به تازگی، و سپس بررسی عملکرد ویندوز. آیا همه چیز طبیعی است؟ فقط به روز رسانی برای چند هفته - به طور معمول در طول این زمان وجود دارد برخی از به روز رسانی اصلاح برای به روز رسانی و همه چیز خوب است.

9. برنامه های شکست خورده  این اتفاق می افتد، اما به ندرت. اگر شما یک BSOD در طول یک بازی و یا کار یک برنامه خاص را ببینید، من توصیه شما برای بررسی کامپیوتر خود را به بیش از حد گرم است، چرا که اکثر برنامه قادر به ایجاد یک صفحه آبی رنگ، به جز به نصب درایور در نرم افزار (آنتی ویروس سیستم، شبیه ساز، دیسک های مجازی، سیستم حفاظت بازی مانند PunkBuster در نمی، برنامه های حسابداری که با کلید های دیجیتال کار می کنند).

10. خطاهای سیستم فایل دیسک سخت.  این نخواهد بود

ما دلیل BSoD را یاد می گیریم

همانطور که می بینید، دلایل زیادی وجود دارد و نمی توان حدس زد. خوشبختانه، صفحه آبی مرگ حاوی سرنخ هایی در مورد اینکه چگونه همه آنها به طور ناگهانی شروع به شکست کردند. در میان متن غیر قابل درک کدهای خطا حاوی نشانه مستقیم از آنچه شکست رخ داده است.

لطفا توجه داشته باشید!

اغلب BSoD شما نمی بینم، به طور پیش فرض در تنظیمات ویندوز، رایانه برای خطاهای بحرانی مجددا راه اندازی می شود.

شما می توانید راه اندازی مجدد ویندوز را به صورت زیر غیر فعال کنید: کنترل پنل - سیستم - تنظیمات پیشرفته سیستم - تنظیمات  - قرار دادن / حذف جکدس همانطور که در تصویر زیر:

توجه به مورد "تخلیه حافظه کوچک" - آن را نیز قرار دهید.

گوگل کد خطا از ورود ویندوز

کادر تأیید «ضبط رویداد به سیستم سیستم» به طور پیشفرض نصب شده است، بنابراین کدهای خطا در ورود به سیستم ویندوز خواهند بود.

به کنترل پنل - مدیریت - نمایش رویداد - سیستم  - و برای یک خط در لیست نگاه کنید که با ظاهر صفحه آبی همخوانی دارد یا کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید:

   در بیشتر موارد، خط صحیح را پیدا خواهید کرد. استثنا - اگر شکست از طریق خطای راننده رخ دهد، نوشتن روی دیسک مسدود می شود.

به دنبال کد خطا (در تصویر بالا آن 0x0000009f) در گوگل است و چند سایت اول را در این موضوع بخوانید، به دنبال توصیه هایی که به دیگران کمک کرد. اگر راننده مشخص شده باشد (کلمه با پایان .sys  سپس به طور کلی قابل توجه است - محرک احتمالی در یک بار یافت می شود، لازم است راننده را برای این دستگاه از یک نسخه قدیمی تر / جدید نصب کنید. اگر در اینترنت نشانه واضح و مشخصی از علت BSoD برای کد خطای مشخص شده وجود نداشته باشد، دستورالعمل های من را بیشتر بخوانید.

اگر چیزی در مجله ویندوز وجود نداشته باشد، صبر کنید تا صفحه آبی ظاهر شود و خطای آن را مشاهده کنید:

برای اطلاعات در مورد کد خطا به Google بروید و به دنبال توصیهها بروید.

تحلیل مینیمم

متاسفانه، اگر مشکل در یک راننده معیوب باشد، همیشه روی صفحه آبی نمایش داده نمی شود. کد خطا هم همیشه اطلاعاتی نیست. لازم است تجزیه و تحلیل فایل minidump ایجاد شده در زمان ظاهر BSoD و حاوی اطلاعات مربوط به شکست باشد، به ویژه درباره اینکه رانندگان این خطا را گزارش دادند. دو برنامه برای تحلیل مینیدمپ وجود دارد: ابزار Debugging ویندوز و BlueScreenView. متاسفانه، اولین برای مبتدیان خیلی پیچیده است، هرچند که یک نتیجه آموزنده تر می شود. در 99٪ موارد BlueScreenView دوم، ساده و رایگان کافی است.

پس از شروع برنامه، یک پنجره را مشاهده خواهید کرد که در آن minidumps ایجاد شده توسط سیستم در بالای صفحه، اطلاعات در مورد آنها، در پایین - لیست از درایور ها. زرد راننده شکست خورده را نشان می دهد.

مثال شماره 1 گسل کارت گرافیکی است

یک صفحه آبی با متن ATTEMPTED_WRITE_TO_READONLY_MEMORY ظاهر می شود. ما در حال تماشای مینی تخلیه هستیم:

خطایی ATTEMPTED_WRITE_TO_READONLY_MEMORY، قضاوت شده توسط گوگل، توسط برخی از راننده ایجاد شده است. احتمالا مجرم در این مورد nv4_disp.sys است. دیگران وجود دارد، اما این بخشی از سیستم است، از نظر آماری بعید است که دلیل آن در آنها باشد. یک جستجو در گوگل نشان داد که nv4_disp.sys یک راننده کارت گرافیک از nVidia است. سه مرحله:

1. کارت گرافیک را برای بیش از حد گرم کنید.

2. نصب درایور کارت گرافیک قدیمی (جدید، اگر قدیمی). این کار با هر راننده انجام می شود، نه فقط کارت های ویدئویی.

3. کارت گرافیک را در رایانه دیگری نصب کنید.

4. اگر صفحه آبی به نظر می رسد در یک کامپیوتر دیگر، کارت ویدئویی را به مرکز خدمات حمل کنید. اگر گارانتی هنوز در حال اجرا است، شما می توانید آن را به صورت رایگان با یک کار جایگزین کنید.

5. آیا صفحه آبی روی کامپیوتر دیگر ظاهر نمی شود؟ سعی کنید یکی دیگر از منبع تغذیه خود را نصب کنید - دلیل آن می تواند در آن باشد.

6. آیا کمک نمی کند؟ ویندوز را پاک کنید.

7. اگر این نیز کمک نمی کند، خدمات تشخیصی را به مرکز خدمات ارجاع دهید.

مثال شماره 2 - در همه آنچه که انتظار می رفت نبود

صفحه آبی با کتیبه PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA همراه با تعدادی از مشکلات همراه است:

اگر ntfs.sys به احتمال زیاد درایور نبود، توصیه می کنم که هارد دیسک را برای خطاها بررسی کنید و کابل را از هارد دیسک به مادربرد جایگزین کنید. در این مورد، BlueScreenView نشان می دهد درایور USB پورت و این ممکن است درست باشد، اما وجود دارد، که در آن من یک کپی برای مثال، یک فرد مادربرد گناه است - آن را خازن متورم است. راه حل - واحد سیستم در دست و سقوط به مرکز خدمات.

مثال 3 - آنتی ویروس سرزنش می شود

این مینی دیام در اینترنت یافت می شود:

محارب SRTSP.SYS، یک جزء آنتی ویروس از Norton بود. با حذف آن حل شده است.

مثال شماره 4 - رم "شکسته"

صفحه آبی با MEMORY_MANAGEMENT نشانه ای است که RAM غیر قابل استفاده است:

BlueScreenView به احتمال زیاد مقصر است - ntoskrnl.exe. این هسته ویندوز است، نمی تواند دلیل BSOD باشد. در 99٪ موارد، علت صفحه آبی با خطای MEMORY_MANAGEMENT رم "شکسته" است. من باید آن را تغییر دهم.

خلاصه ای از نمونه ها

1. BlueScreenView یک شکست در راننده را نشان می دهد، در حالی که خطا می تواند سخت افزار باشد که راننده تعامل می کند.

2. تعیین کنید که آیا خطا در راننده یا آهن را سرزنش می کند، با نوشتن هر دو راننده و سخت افزار ممکن است. رانندگان قدیمی (به عنوان مثال، کسانی که در کیت در دیسک آمده بودند)، آنهایی که جدید هستند را دانلود کنید. راننده سیستم را بررسی کنید.  پس از همه، ویندوز را مجددا نصب کنید.

درباره حالت امن ویندوز

در بسیاری از مقالات در مورد تشخیص BSoD توصیه می شود برای اجرای ویندوز در یک حالت امن. در اصل، مفید است، اما تازه واردان به یک گدازه معرفی می شوند. بلافاصله سوالاتی وجود دارد:

  • نحوه شروع حالت امن؟
  • اگر صفحه آبی (نه) در حالت امن نمایش داده شود چه؟

پاسخ به اولین سوال را می توان در چند ثانیه انجام داد. پاسخ به دوم وجود ندارد واقعیت این است که در حالت ایمن، رانندگان کمتر شروع به کار می کنند، به احتمال زیاد یک صفحه آبی وجود نخواهد داشت. این یک راه حل نیست، زیرا:

  • اگر راننده دستگاه شکست خورده یا راننده خراب نتواند شروع کند، مشکل حل نخواهد شد
  • اگر BSoD هنوز وجود داشته باشد، علت هنوز هم می تواند در سخت افزار معیوب باشد، یا در برخی از راننده که حتی در حالت امن اجرا می شود.

به نظر من، این اتلاف وقت است.

3. جستجو از طریق گوگل (یا یانداکس - که به آن راحت تر است) اجازه می دهد تا تصمیم را پیدا کند.

نصب مجدد ویندوز

فکر طولانی - این که آیا این را توصیه کنید. با این حال، یک اجرا سریع از طریق انجمن های محبوب نشان داد: بسیاری از کاربران هنوز هم استفاده از مجموعه های پنهانی ویندوز. بنابراین، اگر شما:

  • ساخت ویندوز
  • هزینه ها یا بسیاری از بهینه سازان نصب شده است،
  • بوت کامپیوتر بیش از ده دقیقه،
  • برنامه ها اغلب با اشتباهات

نصب مجدد ویندوز پاک! و یک ویندوز معمولی و اصلی قرار دهید. اگر شما یک لپ تاپ دارید، هارد دیسک با سازنده ویندوز تهیه شده یک پارتیشن بازیابی داشته باشد - دستورالعمل ها را بخوانید و آن را بازگردانید!

نصب ویندوز - نه پنج دقیقه، اما اگر می خواهید حتی یک کاربر تازه کار را کنار بگذارید.

از کجا کمک بگیریم

هیچ چیز کمک نمی کند یک موضوع عالی از انجمن وجود دارد: عیب یابی خطاهای ویندوز مهم (اولین قاعده را بخوانید).

اگر می خواهید، می توانید به من بنویسید

بسیاری از شما احتمالا از دوستان و آشنایان در مورد چنین چیزی شنیده اید، چرا که صفحه نمایش آبی ویندوز 7، که در کامپیوتر آنها ظاهر می شود، همچنین BSOD نامیده می شود ( صفحه آبی مرگ). با ظاهر یک صفحه آبی، ویندوز به ما هشدار می دهد و مطلوب آن است که آنها را سریع حذف کنیم. این صفحه نمایش از کدهای خطا نمایش داده می شود مرگ، قابل درک است زیرا از آنچه در آن در جریان است که، و از آن استنباط یک جزء از یک کامپیوتر نتواند و یا موضوع برنامه.

اگر کامپیوتر شما در حال اجرا ویندوز 7 آغاز شد صدور BSOD، پس از آن من و شما نیاز به درک، به دلیل آنچه به نظر می رسد، و برای این کار شما نیاز به نوشتن کد خطا خود را در یک نوت بوک و یا گرفتن عکس از صفحه نمایش، و سپس در خطای داده را پر کنید در نوار جستجو یا، به دنبال آنچه که به معنای آن است یا تمام مقاله را بخوانید، در آن کد های رایج ترین اشتباهات که به موجب آن صفحه آبی مرگ ظاهر می شود، پیدا خواهید کرد. اما اول، ما کارهای آماده سازی را انجام خواهیم داد.

برای اینکه ما زمان برای ضبط یا عکاسی از کد خطای صفحه آبی داشته باشیم، باید تعدادی تنظیمات را برای سیستم انجام دهیم.

هنگامی که یک خطا اتفاق می افتد، مجددا بایستی مجددا خاموش شود، و همچنین شامل ورود اطلاعات خطایابی در حافظه حافظه است.

  • تخلیه حافظه- محتویات RAM در یک نقطه خاص در زمان، بگذارید یک تصویر خاص بگوئیم.
  • تخلیه حافظه کوچک -  بخشی از حافظه ای است که در هنگام خرابی هارد دیسک نوشته شده است، تنها مهم ترین اطلاعات وجود دارد.

برای رفتن به تنظیمات سیستم باز "شروع" را انتخاب کنید "کامپیوتر" مورد، با کلیک بر روی آن با کلیک راست موس را کلیک کنید و "خواص" را انتخاب کنید

سپس آیتم "پارامترهای سیستم اضافی" را باز کنید 

یک پنجره جدید باز می شود، که در آن ما برگه "پیشرفته" را انتخاب می کنیم و روی گزینه "گزینه ها" در "دانلود و بازیابی"

بعد، بخش «اطلاعات اشکالزدایی را بخوانید» را بخوانید، در آنجا باید «حافظه کوچک حافظه 256 کیلوبایت» را انتخاب کنید 

در حال حاضر کامپیوتر شما پیکربندی شده است، دفعه بعد که نتواند آن را راه اندازی مجدد کند، و شما به راحتی می توانید کد خطا را ضبط کرده یا عکس بگیرید.

صفحه آبی مرگ، کد خطا در ویندوز 7

بیایید در حال حاضر به شایع ترین خطاهای خطا نگاه کنیم.


  • استثناء KMODE نیست انجام می شود - یک کامپیوتر می دهد یک خطا در صورت است که یک مشکل با سخت افزار (به عنوان مثال، خارج از دستور و یا یک جزء از یک کامپیوتر) و یا یک مشکل با درایور وجود دارد.
  • NTFS FILE SYSTEM - مشکلات سیستم فایل دیسک سخت، این مشکل می تواند در چند مورد رخ دهد:

* حضور ویروس ها در قسمت بوت از دیسک سخت

* فساد ساختار سیستم فایل.

  • DEVICE BOOT INACCESSIBLE - هنگامی که این خطا رخ می دهد، سیستم عامل ویندوز می گوید که نمی تواند به پارتیشن بوت دیسک دسترسی پیدا کند. مشکلی که باعث این خطا می شود بسیار زیاد است. به عنوان مثال یک مشکل در سخت افزار کامپیوتر: هارد دیسک آسیب دیده است، کنترل کننده معیوب است، اجزای کامپیوتر فردی معیوب هستند یا مشکل نرم افزار ویروس ها و یا خطاهای سیستم فایل هستند.
  • IRQL کمتر یا مساوی - این خطا ممکن است رخ دهد در صورتی که مشکلی در درایورها یا برخی از خدمات سیستم ویندوز وجود دارد
  • صفحه گسل در منطقه NONPAGED - صفحه آبی مرگ با این کد بدان معنی است که داده ها است که به دنبال یک سیستم است در حافظه نیست، به ترتیب، زمانی که سیستم عامل تلفن، برای مثال، داده ها در فایل صفحه بندی، اما هیچ چیز وجود دارد وجود دارد، شما این خطا را مشاهده کنید. خطا اغلب به علت مشکلات RAM، خطاهای سرویس سیستم ویندوز یا به دلیل یک سیستم فایل آسیب دیده رخ می دهد.
  • KERNEL DATA INPAGE ERROR - سیستم عامل نمی تواند داده ها را از حافظه بخواند. این خطا می تواند به علت RAM معیوب، مشکلات با هارد دیسک به علت بخش های قابل خواندن یا مشکل کنترل HDD باشد.
  • KERNEL STACK INPAGE ERROR - سیستم عامل نمی تواند فایل مبادله را بخواند و داده ها را به دیسک سخت ارسال کند. دلایل اصلی این خطا عبارتند از: مشکل با RAM یا هارد دیسک.
  • UNPPEDED KERNEL MODE TRAP خطایی است که در سطح هسته سیستم دیده می شود. دلیلی که باعث آن شد، می تواند سخت افزار و نرم افزار باشد.
  • PROCESS SYSTEM STATUS TERMINATED - خطا ناشی از ناتوانی نرم افزاری، مشکلات در عملکرد سیستم خدمات، عملکرد رانندگان یا برنامه های کاربردی
  • ERROR BUS BUSINESS DATA - صفحه ای آبی هنگامی ظاهر می شود که در حافظه RAM خراب است یا اگر آداپتور ویدئویی ناقص باشد.

صفحه نمایش آبی مرگ ویندوز 7 چه باید بکنید؟


پس از مشخص شدن خطایی که ما داریم، باید علت را تعیین کنیم که کامپیوتر ما بدرفتاری را شروع کرد. برای این، لازم است به خاطر داشته باشید که تغییرات اخیر در رایانه شما رخ داده است. شاید شما یک برنامه جدید نصب کرده اید یا راننده را برای برخی از دستگاه ها به روز کرده اید. برای حذف عامل انسانی، شما باید آخرین برنامه های نصب شده را حذف کنید و همچنین راننده را به نسخه های قبلی بازگردانید. اگر پس از نصب یک سخت افزار جدید در واحد سیستم ظاهر شد، شما باید آن را غیرفعال کنید و عملکرد کامپیوتر را مشاهده کنید.

برای رفع خطا ناشی از ناتوانی نرم افزاری، باید موارد زیر را امتحان کنید.

  • رانندگان جدید نصب شده را به نسخه قبلی بازگردانید
  • اجرای ویندوز با آخرین پیکربندی موفق؛
  • با استفاده از ویژگی ویندوز استاندارد، بازگرداندن سیستم را انجام دهید.

من توصیه می کنم مقدار فضای آزاد باقی مانده را در قسمت پارتیشن سیستم هارد دیسک بررسی کنید، زیرا مقدار کمی حافظه می تواند باعث خرابی سیستم شود. فراموش نکنید که کامپیوتر را برای ویروس ها بررسی کنید، برای این کار می توانید از ابزار رایگان Dr.Web Cureit و یا ابزار از KVRT Labs Kaspersky Lab استفاده کنید. اگر صفحه آبی مرگ همچنان ظاهر شود، توصیه میکنم آخرین نسخه سرویس پک ویندوز 7 را نصب کنید.

تنظیم مجدد تنظیمات BIOS به طور پیش فرض، قطعات شتاب اشتباه از کامپیوتر به دلیل آنچه سخت افزار کار بر روی تنظیمات اشتباه است که از کارخانه متفاوت، در نتیجه شکست در محل کار ساخته شده است. برای بازنشانی تنظیمات، به BIOS بروید، F5 را فشار دهید و تنظیمات F10 را ذخیره کنید. کامپیوتر باید راه اندازی مجدد و تنظیمات جدید را اعمال کند.

اگر اخیرا به داخل دستگاه سیستم برای تمیز کردن گرد و غبار صعود کردید، ممکن است جایی به اشتباه یا به هیچ وجه به هیچ اتصال متصل نباشید. برای جلوگیری از این نوع مشکلات، رم از اتصال دهنده ها را حذف کرده و آن را تا زمانی که کلیک می کنید وارد کنید. همچنین اتصال کلیه حلقه ها را بررسی کنید، اجزای دیگر نصب شده در واحد سیستم را حذف کرده و دوباره وصل کنید.

برای رفع خرابی RAM و هارد دیسک، برای تست آنها، به عنوان مثال، با برنامه Aida، آزمایش استرس را انجام دهید. اگر اجزاء این تست را برطرف نکنند، شما باید آنها را با شناخته شده خوب جایگزین کنید و کامپیوتر را بررسی کنید.

در این مورد من همه چیز را دارم، حالا می دانید چه کاری باید با ویندوز آبی مرگ ویندوز 7 انجام دهید.

هر کاربر PC معمولی، حداقل یک بار در زندگی خود، درباره آن شنیده است، آن نیز نامیده می شود BSoD. و او حتی موفق به گرفتن برخی از توسط تعجب. این پدیده، که مترادف با شکست از کامپیوتر، که اغلب کاربران بی تجربه ترساندن تبدیل شده است، در واقع نه چنین پدیده ای وحشتناک، به عنوان آن را ممکن است به شما در نگاه اول به نظر می رسد. این چیست؟ چرا صفحه آبی مرگ؟ امروز ما در مورد این صحبت خواهیم کرد و شما یاد خواهید گرفت که چه چیزی می تواند به آن برسد و چگونه با این بدبختی کنار بیایید.

این خطا چیست؟

ما می توانیم بگوییم که به این ترتیب سیستم عامل یک خطای مهلک را گزارش می کند. اما این به سادگی اطلاع ندارد، اما نشان می دهد دقیقا چه خطایی رخ داده است و راه های ممکن برای حل آن. همانطور که می بینید، این یک چیز بسیار مفید است. و این نه تنها برای اطلاعاتی که در آن حمل می شود، بلکه همچنین برای تعطیلی به موقع تمام فرآیندهای کامپیوتر است که به سادگی فعالیت خود را متوقف می کند. این تابع به شما اجازه می دهد فایل های سیستمی سیستم عامل را از آسیب و تحریف داشته باشید و همچنین تمام تجهیزات خود را از خرابی ذخیره می کند.

اغلب این خطا می تواند به سادگی راه اندازی مجدد کامپیوتر شود. پس از همه، این می تواند ناشی از فایل های پردازش نادرست و یا بسته های نادرست منتقل شده در داخل شبکه محلی باشد. اما اگر اتفاق بیافتد خطای مهلک به طور مرتب ظاهر می شود و هیچ کس نمی تواند این را از راه اندازی مجدد خلاص کند، اما مشکلات می توانند جدی تر باشند. به احتمال زیاد، از سخت افزار آمده است: ممکن است صدمه به رانندگان، ماژول های RAM، نقض سیستم فایل و حتی شکست یک هارد دیسک.

اما با این وجود، این یا آن سوءاستفاده به عنوان یک رمز و راز برای ما باقی نخواهد ماند، زیرا سیستم ما را به کجا می دهد تا با آن برخورد کنیم. در مورد آن، و یا نوع دیگری از خطا کشنده، ما می توانیم از طریق ویژه، که ما نمایش آبی را نشان می دهد، یعنی دو خط اول، یاد بگیرند. به عنوان مثال، شما ممکن است این پیام را ببینید:

STOP 0h0000006B (0hC0000022، 0h00000000، 0h00000000، 0h00000000) PROCESS1_INITIALIZATION_FAILED

کجا: 0x00000000  - کد هایی که ماهیت این خطا را در BSoD تعیین می کنند.

شما باید چنین نقطه مهمی را در نظر بگیرید که عملکرد خروجی صفحه BSoD را می توان در سیستم عامل شما غیر فعال کرد. در این حالت، اگر هیچ مشکلی یا خطایی وجود نداشته باشد، کامپیوتر راه اندازی مجدد خواهد شد و شما نمی توانید بدانید که چه چیزی باعث این شد. به خصوص این که اگر کامپیوتر شروع به بارگذاری مجدد در هر زمان به زودی پس از روشن شدن برق، مشکلی ایجاد کند. بنابراین، توصیه می شود که راه اندازی مجدد خودکار را غیرفعال کنید. برای انجام این کار، در «My Computer» خواص، به برگه تنظیمات پیشرفته بروید. پس از آن ما در دکمه راه اندازی و بازیابی تنظیمات پیدا کنید، روی آن کلیک کنید، و در پنجره باز شده، حذف "جعبه چک" به نقطه "به طور خودکار راه اندازی مجدد".

علل BSoD

آنها را می توان به دو گروه تقسیم کرد. گروه اول ظاهر BSoD به دلیل نصب هر نرم افزار است. گروه دوم - گم شدن یک کامپیوتر شخصی از یک نرم افزار یا طبیعت فیزیکی.

گروه A:

  • اضافه کردن تجهیزات جدید به یک دستگاه که قبلا نصب شده است. این می تواند یک هارد دیسک، کارت گرافیک، RAM و غیره باشد.
  • نصب ویندوز به روز رسانی؛
  • بهروزرسانی درایورهای موجود

گروه B:

  • شکستن یکی از عناصر کامپیوتر (RAM، منبع تغذیه، کارت گرافیک، هارد دیسک و غیره)؛
  • تماس با برخی از دستگاه ها یک مثال استفاده از یک کابل دیسک سخت در تیغه های خنک کننده است؛
  • بیش از حد پردازشگر بیش از حد؛
  • دستگاه اختلال درایور خاص؛
  • درگیری درایور؛
  • مقدار کمی فضای آزاد بر روی هارد دیسک؛
  • نتیجه اورکلاک کردن عملکرد RAM یا پردازنده؛
  • نرم افزار BIOS نامناسب

زمان هایی وجود دارد که، پس از چند بار راه اندازی مجدد، مشکل ظاهر BSoD خود را از بین می رود. در این مورد، شما می توانید آن را نادیده بگیرید و اقدام نکنید. اما این تنها در صورتی است که رایانه هایی که نسخه ی پراکنده ویندوز نصب شده اند، اعمال شود. ساخت دزدان دریایی شامل حضور تعداد زیادی اشکال مختلف می شود. این که آنها می توانند ظهور BSoD را بدون هیچ دلیلی معتبر ایجاد کنند.

گاهی اوقات صفحه نمایش آبی مرگ چند ثانیه پس از خرابی کامپیوتر ظاهر می شود. در این مورد لازم است که ریشه های مسئله را تعیین کنیم. اول از همه، شما باید هنگام راه اندازی مجدد سیستم عامل، زمانی که خطاهای سیستم عامل بحرانی رخ می دهد، غیر فعال کنید. این چه چیزی می تواند باشد؟ اولین گام این است که ویندوز را در حالت Safe Mode اجرا کنید. بعدا باید موارد زیر را انجام دهید:

برای رایانه های دارای پنجره XP نصب شده:

ما مکان نما را به "My Computer" حرکت می دهیم و روی دکمه سمت راست موش کلیک می کنیم. در منو که ظاهر می شود، مورد "Properties" را انتخاب کنید. پانل باز می شود. در بخش چپ آن "حفاظت از سیستم" است. ما مطبوعات سپس به برگه «پیشرفته» بروید و زیرگروه «پارامترها» را باز کنید. در اینجا شما باید جعبه را "انجام بازنشانی اتوماتیک" را بردارید. شما همچنین باید نوشتن حافظه های کوچک را فعال کنید. این کار در "اطلاعات نویسی اطلاعات" انجام می شود. از لیست ما باید "حافظه کوچک حافظه" را انتخاب کنید.

برای رایانه های ویندوز 7 یا ویستا:

"رایانه من" را باز کنید. در بالا، «Properties» را انتخاب کنید، به برگه «Advanced» بروید. ما در زیربخش گروه "دانلود و بازیابی" علاقه مند هستیم. در این زیر گروه آیتم "Parameters" وجود دارد. در پنجره ای که ظاهر می شود، حذف علامت چک در "اجرا به صورت خودکار راه اندازی مجدد" و خاموش کردن ضبط کیسه کوچک (انجام می شود همان شیوه که در سیستم عامل ویندوز XP). پس از آن، شما باید کامپیوتر را دوباره راه اندازی کنید.

پس از راه اندازی مجدد کامپیوتر، شما می توانید کد خطا را ببینید. بهتر است آن را روی ورق بنویسید. برای بررسی کد، از منبع استفاده می کنیم bsodstop.ru/index.php/kod-bsod.

برای تعیین راننده، که موجب مرگ آبی صفحه نمایش می شود، ما نیاز به برنامه "نمایش صفحه نمایش آبی" است. پیوند پیوند www.oszone.net/10225/BlueScreenView، شما می توانید این ابزار را دانلود کنید و دستورالعمل های استفاده از آن را بخوانید.


پس از آن، با استفاده از موتورهای جستجو، ما در اینترنت یک راننده مشکل پیدا می کنیم. اگر راننده مسئول کار صحیح کارت گرافیک باشد، باید آن را به نسخه قبلی بازگردانده یا به آن بازگردانید. اگر مجرى BSoD صوتی، کارت شبکه یا راننده مادربرد باشد، باید آن را به روز کرد یا نسخه قبلی نصب شده است.

اگر این روش نتواند انجام شود، باید نام راننده را به یاد داشته باشید. جدول زیر نام های راننده و کد های خطای مربوطه آنها را نشان می دهد. با کمک آن، می توانید برنامه یا دستگاه مورد نظر خود را تعیین کنید. این برنامه خاصی را تعیین می کند که راننده باعث خرابی ویندوز می شود. اگر راننده متعلق به نرم افزار باشد، باید دوباره نصب شود. این می تواند مشکل را حل کند. اگر نصب مجدد به شما کمک نمی کند، این برنامه باید حذف شود. در عوض، بهتر است یک ابزار مشابه، اما با ثبات تر نصب کنید. اگر راننده بخشی از سیستم کامپیوتری باشد، باید آن را به روز کرد. اغلب مشکلات را می توان با نورد به یک نسخه بعد از راننده حل کرد. در اینجا، شاید این همه.


همه موارد فوق می تواند مشکل ظاهر BSoD را حل کند. اکنون می توانیم خلاصه کنیم

برای جلوگیری از ظهور BSoD در آینده چه باید کرد؟

علاوه بر علل مشکلات، "صفحه آبی" همچنین راه های ممکن برای از بین بردن آنها را گزارش می دهد. من می خواهم توجه داشته باشم که شایع ترین علت «صفحه نمایش مرگ» انواع سخت افزار است. معمولا با نصب تجهیزات یا برنامه هایی که به طور مستقیم با آن ارتباط برقرار می کنند چیزی اشتباه است.

تمام اشتباهات صفحه آبی مرگ را در نظر بگیرید

حالا می توانید یک میانبر صفحه کلید را فشار دهید Ctrl + F، و در خط جستجو ظاهر می شود برای وارد کردن کد خطا که در شما ظاهر می شود. این یک جستجو در صفحه است، اگر توصیف خطای شما در این صفحه باشد، سپس آن را خواهید دید.

خطایی در هسته سیستم عامل نصب شده رخ داده است. شما باید مطمئن شوید که رانندگان را نصب کرده اید و آنها به درستی کار می کنند. احتمالا همین دلیل ناشی از کمبود RAM است: عملیاتی یا بر روی هارد دیسک.

پردازش ناقص داده ها در حافظه مجازی مرتبط با فرآیند IRQ. به احتمال زیاد یکی از رانندگان با خطایی کار می کند. شما باید رانندگان را مجددا نصب کنید. بعضی اوقات خطا ممکن است به دلیل سوء استفاده از تجهیزات رخ دهد، اما این بسیار نادر است. پارامترهای خطای احتمالی: 1 - دسترسی نادرست به آدرس؛ 2 - فرایند IRQL، از طریق آن دسترسی به حافظه ساخته شد؛ 3 - نحوه پردازش به حافظه: 0-read؛ نوشتن حافظه 1 انجام شد؛ 4 - دستورالعملی که درخواست را به حافظه اجرا کرد.

کاملا یک مورد معمول است به طور معمول، کد خطا می تواند به یک راننده یا عملکرد خاص اشاره کند که موجب خطای مهلک شده است. بنابراین، همیشه به استثنای نام راننده توجه به آدرس حاوی خطا است. این بیشتر به صورت یک کد استثنایی 0x80000003 خواهد بود. این بدان معنی است که مقداردهی اولیه پردازنده در زمان دسترسی به حافظه و بارگیری سیستم از کلید / NODEBUG است. چنین خطایی نمی تواند به طور مداوم ظاهر شود. اگر این اتفاق می افتد، شما باید مطمئن شوید که اشکال زدا متصل است و سیستم از کلید / DEBUG بوت می شود. اگر شما یک سیستم Intel ندارید، آدرس به نظر می رسد: 0XBFC0304. چنین آدرس استثنایی به این معنی است که خطا توسط ذخیره سازی پردازنده ایجاد می شود. اگر این خطا همچنان ادامه داشته باشد، باید با سازنده پردازنده خود تماس بگیرید. پارامترهای احتمالی: 1 - موقعیت مثبت؛ 2 - آدرس که شکست رخ داده است؛ 3 - پارامتر 0 - استثنا؛ 4 - پارامتر 1 استثنا است.

از این خط روشن است که خطا مربوط به شمارنده APC است. با این خطا، ارزش هر سیستم فایل را بر روی کامپیوتر شما (همه چیز) چک کنید، برای مثال، با استفاده از EMRD. لازم است که IRQL فعلی صفر باشد. در مواردی که این مورد نیست، یک دنباله خاص از راننده تخلیه ممکن است نقض شود، که منجر به خطا و یک صفحه آبی می شود. به یاد داشته باشید که آخرین بار روی رایانه نصب شد، چه رانندگان. این خطا می تواند با مشکل جدی راننده همراه باشد. سه پارامتر خطا: 1 - آدرس در زمان شکست؛ 2 - موضوع بد APC؛ 3 - سطح فعلی IRQ.

پردازش داده ها در هارد دیسک در پارتیشن فرمت FAT انجام نشد. فساد ممکن فایل سیستم، خواندن نادرست یا نوشتن، حضور بخش های "شکسته" بر روی دیسک. برخی از برنامه هایی که با پارتیشن ها و سیستم های فایل کار می کنند می توانند این خطا را ایجاد کنند.

پردازش داده ها در هارد دیسک در پارتیشن فرمت NTFS نتواند انجام شود. فساد ممکن فایل سیستم، خواندن نادرست یا نوشتن، حضور بخش های "شکسته" بر روی دیسک. برخی از برنامه هایی که با پارتیشن ها و سیستم های فایل کار می کنند می توانند این خطا را ایجاد کنند.

پرونده درخواست I / O (IRP) شکست خورده است. این اتفاق می افتد زمانی که فیلدها به اشتباه پر شده است، در مقایسه با حالت IRP ذخیره شده. به عنوان مثال، غیر فعال کردن IRP، زمانی که راننده در انتظار راننده از آن است.

پارامترها: 1 - آدرس IRP غیر فعال؛

سرریز پشته هسته راننده هسته شروع به اشغال حجم های مهم پشته کرد. این امکان وجود دارد، حتی خسارت به هسته.

چنین پیامی به ما می گوید که راننده به یک آدرس RAM رسیده است. راه اندازی سیستم ناموفق (فاز صفر). لازم است جزئیات بیشتری با این اشتباه تعیین شود تا همه چیز را با دقت مطالعه کنید. این به دلیل این واقعیت است که خطا یک مشکل خاص را نشان نمی دهد.

اولیه سازی سیستم ناموفق در مرحلۀ بعدی (فاز اول). خطا یک ماهیت کلی است، علت باید مستقل باشد.

پارامترها:

1 - کد نشان دهنده دلیل اولیه سازی ناقص؛

2 نقطه INIT.C است که در آن خطا اتفاق افتاده است.

یک راننده سطح پایین زمانی ایجاد می شود که یک راننده سطح بالا نامیده می شود، در زمانی که فضای آزاد کافی در قسمت پشته وجود ندارد. به همین دلیل راننده سطح پایین به دلیل کمبود و از دست دادن بعضی بسته ها به پارامترهای مورد نیاز نمی رسد. این می تواند اتفاق بیفتد اگر بلوک های حافظه پشته خراب شوند. برای رفع تمام رانندگان و حافظه بررسی کنید.

پارامتر:

1 - آدرس که در آن خطا رخ داده است.

هنگام راننده تماس گرفت خطایی رخ داد. تلاش برای انجام حذف مولفه راننده دستگاه آن ساخته شده بود، هنگامی که برای این بخش شد کارهای انجام شده نیست و شمارش مرجع آن است برابر با صفر است.

پارامتر:

1 آدرس جزء است.

در مورد عدم تقارن سیستم چند پردازنده. زمانی اتفاق می افتد که سیستم دارای پردازنده های سطوح و انواع مختلف و همچنین پارامترهای محاسبه مختلف با نقطه شناور در پردازنده های مختلف است.

فقدان نقاط دسترسی به فایل پیجینگ وجود دارد. هنگامی رخ می دهد که راننده ای که فایل swap را اجرا می کند، آن را پاک نمی کند و باعث سرریز شدن می شود. گاهی اوقات، دلیل آن ممکن است تقسیم بندی پارتیشن swap باشد.

خطای راننده در ارتباط با کافی دریافت کننده اندازه منطقه MDL، که از محدودیت های آدرس در زمان فراخوانی تابع IoBuildPartialMdl () نشان می دهد و تعیین منبع MDL.

شکست تابع، برای راننده در ارتباط با تخصیص فضای در Pool Pool باید. شما باید راننده سیستم را دوباره نصب کنید.

پارامترهای خطا:

1 - محل مورد نیاز؛

2 - شماره صفحه مورد استفاده؛

3 - تعداد صفحات در پرس و جو؛

4 - تعداد صفحاتی که در دسترس هستند.

راننده برای تکمیل IRP در زمانی که IRP قبلا تکمیل شده است. راننده ممکن است یک عمل مشابه را چندین بار انجام دهد. گاهی اوقات این می تواند اتفاق بیفتد زمانی که دو راننده در یک بار سعی کردند عملیات مشابه را انجام دهند. یکی از آنها شکست خورد. یک اشتباه دشوار برای تشخیص.

پارامتر آن:

1 - آدرس که خرابی رخ داده است.

بسته در مرحله خنثی سازی منجمد است، اما دیگر به راننده تعلق ندارد و اکنون ناقص است.

پارامتر:

1 - آدرس بسته

خطای دسترسی به حافظه، وقفه IRQ غیر فعال است. همان خطا 0x0000000A است.

خطا فاجعه شناسایی نشده است. به احتمال زیاد، علل احتمالی همانند 0xC0000218، 0x0000022A یا 0xC0000221 هستند.

حافظه صفحه کافی نیست، عملیات انجام نشده است. اطمینان حاصل کنید که فضای آزاد روی دیسک خود دارید. سعی کنید مجدد نصب راننده

پارامترهای اصلی:

1 - تعداد صفحات درگیر؛

2 - تعداد فیزیکی صفحات در کامپیوتر؛

3 - ارزش افزوده صفحات؛

4 ارزش کل صفحات است.

آسیب به ساختار I / O راننده.

پارامترهای اصلی:

1 ارزش 1؛

2 - مقدار آسیب دیده هدر صفحه؛

3 - تعداد صفحات موجود؛

1 - مقدار دوم؛

2 - داده برای حذف؛

3 - حداکثر تعداد ممکن صفحات فیزیکی؛

4 - نتایج حذف داده ها.

اطلاعات مورد درخواست در حافظه یافت نشد اطلاعاتی که از دست رفته است، با یک علامت که ممنوعیت نوشتن در فایل مبادله را ممنوع می کند.

پارامتر:

1 آدرس خطا است

مشکل در تجهیزات و یا در سیستم خود است. در این ارتباط، فایل های رجیستری را نمی توان خواند. همچنین می تواند با سرریز از حساب امنیت کتابخانه مدیر متصل شود، و مطمئن شوید که این است که یک PDC ماشین یا BDC وجود دارد.

پارامترها:

1 - آدرس خطا 1؛

2 - آدرس خطا 2؛

3 - آدرس کتابخانه؛

4 - نشان دهنده کتابخانه آسیب دیده (کد HvCheckHive را برمی گرداند).

بوت سیستم از پارتیشن بازسازی آرایه، در حالی که کتابخانه ها سلامت آینه را گزارش می کنند، که واقعیتی نیست. لازم است که از کتابخانه های واقعی که در یک کپی سایه هستند بوت شوند.

کمبود فضا برای کارکرد صحیح فایل های رجیستری وجود دارد. این خطا نمی تواند رخ دهد، زیرا فضای کافی (فضا) برای عملیات رجیستری، حتی در هنگام راه اندازی سیستم، اختصاص داده می شود.

پارامترها: 1 تا 5؛

2 - نشان NTOS \\ CONFIG \\ CMSYSINI، که شکست خورده است.

برای علت ناشناخته، مقداردهی ورودی یا خروجی دستگاه را نتوانستیم انجام دهیم. ممکن است رخ دهد در صورتیکه تجهیزات کامپیوتری در هنگام نصب سیستم اشتباه شناسایی شود یا تنظیمات توسط کاربر تغییر یابد.

خطا در راه اندازی پروسه سیستم:

1 - کد پروسس؛

2 - محل در NTOS \\ PS \\ PSINIT.C را نشان می دهد که در آن خطا اتفاق افتاده است.

یک نقطه در NTOS \\ INIT \\ INIT.C را نشان می دهد که در آن یک خطا شناسایی شد.

پارامتر:

1 - کد جلسه، که تعیین اولیه موفقیت سیستم را نپذیرفت.

آسیب به یکی از فایل های رجیستری. ممکن است آسیب دیده باشد: SOFTWARE، SECURITY، SAM. اطمینان حاصل کنید که فضای دیسک آزاد و رم کافی به اندازه کافی وجود دارد.

آسیب به فایل رجیستری سیستم که از طریق NTLDR بارگذاری می شود. دلایل دیگر ممکن است مربوط به فقدان برخی کلید ها و تنظیمات رجیستری باشد. سعی کنید آخرین نسخه خوب را دانلود کنید. در موارد شدید، شما باید از دیسک نجات استفاده کنید یا حتی سیستم را مجددا نصب کنید.

در زمان راه اندازی مجدد رجیستری، امکان تغییر پارامترهای اضافی به فایل SYSTEM و SYSTEM.ALT وجود نداشت. این خطا ممکن است به دلیل عدم وجود فضای آزاد روی دیسک رخ دهد.

زمانی اتفاق می افتد که راننده پس از عملیات ورودی / خروجی به طور کامل بارگیری نمی شود.

پارامترهای اصلی:

1 - آدرس فرآیند که در آن خطا شناسایی شد؛

2 - تعداد صفحاتی که بسته شده اند

3 - صفحات رزرو؛

صفحه هسته خواندن شکست خورده است. شاید یک بلوک حافظه مجازی شکست خورده یا یک خطای کنترل دیسک وجود داشته باشد. مقادیر صفر دو پارامتر اول نشان می دهد که محل خطا یافت نشد. این ممکن است نشان دهنده وجود تجهیزات ضعیف باشد.

وضعیت c0000009a - کمبود منابع سیستم.

وضعیت c000009c، یا C000016AL - می تواند در مورد یک حافظه آسیب دیده صحبت کند. سعی کنید کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید.

وضعیت c0000185 - اتصال و عملکرد دستگاه SCSI را بررسی کنید.

پارامترها: 1 - 0؛

3 - مقدار PTE، در زمان خطا؛

4 - آدرس خطا

1 - کد وضعیت؛

2 - کد وضعیت؛

3 - صفحه حافظه مجازی

4 - افست در فایل مبادله.

نوع و پیکربندی HAL را نمی توان به هسته OS یا سخت افزار متصل کرد. احتمالا با تغییرات نادرست در NTOSKRNL.EXE یا HAL.DLL فایلها مرتبط است.

خطا در خواندن صفحه توسط هسته. خطا ممکن است به علت مشکلات حافظه باشد.

پارامترها:

1 - نوع مسدود کردن؛

2 - وضعیت خطا (کد I / O)؛

3 - آدرس روند فعلی؛

4 - آدرس بلوک حافظه که به فایل مبادله منتقل نشده است.

خطا در راه اندازی دستگاه بوت که از آن سیستم راه اندازی شد خطا کرد. خطا در خواندن سیستم فایل این دستگاه یا عدم توانایی برای مقداردهی اولیه. خطا در خواندن اطلاعات از دستگاه، ساختار سیستم فایل. اگر خطا در زمان نصب سیستم عامل اتفاق افتد، سیستم ممکن است از این دیسک یا کنترل کننده SCSI پشتیبانی نکند. گاهی اوقات هنگام نصب یک آداپتور جدید یا یک کنترل کننده خطایی رخ می دهد. اگر سیستم x86 داشته باشید، فقط باید فایل BOOT.INI را ویرایش کنید.

پارامتر:

1 یک شیء دستگاه یا ARC را نشان می دهد.

رم (RAM) کافی برای شروع کرنل وجود ندارد. 5 مگابایت مورد نیاز است

پارامترها: 1 - شماره صفحات فیزیکی؛

2 - صفحه پایین

3 - صفحه بالا؛

خرابی سخت افزار یا خطای راننده. ممکن است کمبود فضای دیسک آزاد وجود داشته باشد. گاهی اوقات این اتفاق می افتد زمانی که OS به روز شود. شما باید برای به روز رسانی رانندگان تجهیزات، با دانلود موارد جدید از وب سایت تولید کنندگان.

یک عمل غیر منتظره را در حالت هسته یا یک وقفه که باعث خلق هسته نمی شود، حذف کنید. خطایی بود که هسته نمی توانست برطرف کند. این می تواند با بلوک های RAM کم کیفیت و یا اورکلاک پردازنده همراه باشد. شما می توانید سعی کنید تابع انتقال همزمان داده ها را در BIOS لغو کنید.

مقداردهی اولیه کرنل در این سخت افزار. HAL تمام اطلاعات موجود در این موضوع را نمایش می دهد. توصیه می شود با سازنده سخت افزار برای پشتیبانی فنی تماس بگیرید.

این می تواند در نسخه های اولیه ویندوز NT رخ دهد، زمانی که نصب کننده بارگذاری می شود. به احتمال زیاد، هرگز این خطا را تجربه نخواهید کرد.

کنترلی از MBR با چکست لودر مطابقت نداشت. به احتمال زیاد شما یک ویروس دارید فقط در مورد، بخش بوت از دیسک را با آنتی ویروس اسکن، بوت از Live-CD.

پارامترها:

1 - امضای دیسک در MBR؛

2 - MBR کنترل شده در osloader؛

3 - چک کردن حجم MBR ثبت شده در سیستم.

بلوک های حافظه ناسازگار نصب شده اند یا معیوب هستند. تشخیص بلوک ها را انجام دهید، آنها را جایگزین کنید.

یک خطای مقدار اولیه در مرحله صفر مدیر Plug and Play در حالت هسته ای رخ داد. لازم است تجهیزات را بررسی کنید.

هنگام بارگیری یک درایور تک پردازنده در سیستم چند پردازنده خطایی روی داد.

پارامتر:

1 - آدرس راننده

تلاش، توسط اجزای مهم سیستم، برای بستن دسته، که نامعتبر است. پارامترهای اصلی:

1 - توصیفگر؛

2 - 0 - توصیفگر محافظت شده بسته شده است

1 - یک دسته نامعتبر بسته شده است

موضوع موجود پشته مسدود شده است. مشکل با راننده سخت افزار است.

مشکل با راننده سخت افزار

محاکمه ویندوز به پایان رسید

پارامترهای اصلی:

1 - تاریخ نصب (32 بیت پایین تر)؛

2 - تاریخ نصب (32 بیت بالا)؛

3 - دوره آزمایشی

خطا هنگام فراخوانی ExInitializeRegion یا ExInterlockedExtendRegion. همراه با پارامترهای اشتباه

نقض قرارداد مجوز این می تواند در هنگام تلاش برای تغییر نوع محصول، گسترش دوره آزمایشی سیستم رخ دهد.

هنگام خواندن یا نوشتن داده ها به رسانه های فرمت UDFS خطایی رخ داد. سیستم فایل، بخش های شکسته روی دیسک ممکن است خراب شود. یا ممکن است خطایی به علت کار نادرست نرم افزاری باشد که کار می کند و ساختار سیستم فایل را تغییر می دهد.

خطا مربوط به مشکلات سخت افزار کامپیوتر است. پیکربندی نادرست، اورکلاکینگ، گرمای بیش از حد اجزای، مشکلات برق امکان پذیر است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی