وبسایت شخصی مصطفی مرادی کردی

عمومی - گرافیک - فناوری اطلاعات

هدایت به بالای صفحه

کسب درآمد
فناوری اطلاعات و ارتباطات - سیاسی - اجتماعی - فرهنگی - هنری - عمومی - جالب و خواندنی - ورزشی - افتخارات - تسلیت - بازار - آموزشی

ایمیل : moradikordi@gmail.com
همراه : 09115766189
******************************
آخرین نظرات
  • ۲۰ ارديبهشت ۰۱، ۰۰:۲۱ - شارژ کارتریج در محل ارزان و فروری "سارژ کارتریج در محل ارزان " شارژ کارتریج در محل "
    Have you ever considered writing ...

تقویم شمسی

تقویم

وضعیت آب و هوا

کسب درآمد
۱۷ آبان ۹۵ ، ۲۲:۵۲

دانستنیهای فناوری اطلاعات

دانستنیهای فناوری اطلاعات

بقیه در ادامه مطلب

۱. پس از نصب قطعات، سیستم boot نمی شود.           

ابتدا از درست بودن تمامی اتصالات مطمئن شوید. کابلهای برق و data را امتحان نمایید و مطمئن شوید که برق وارد دستگاه می‌شود (تست ساده‌ : آیا فن CPU کار می کند). اگر از تمامی اتصالات مطمئن بودید ، سپس BIOS دستگاه را بروز نمایید.

۲. چگونه BIOSمادربرد را بروز کنیم ؟     

ابتدا جدیدترین BIOS را از سایت سازنده دریافت نمایید. معمولا این بسته شامل دو فایل، یکی با پسوند exe و دیگری با پسوند rom یا bin است. یک bootable floppy بسازید و سپس فایل‌های BIOS را روی آن کپی نمایید. دستگاه را با floppy بوت کنید و فایل‌هایی که روی آن کپی کردید را اجرا کنید.           

مثال :   

اسامی فایلها : flash.exe و e۱۴.bin           

نحوه اجرا از floppy : a:flash.exe e۱۴.bin را تایپ کرده و سپس دکمه Enter را بزنید.

۳. هنگامی که فقط یک هارد SATAبه دستگاه وصل است، ویندوز بروی سیستم نصب نمی شود.

وارد BIOS دستگاه شوید. بسته به نوع مادربورد ، وارد Advance Settings یا Integrated Perpherals شده ، و در قسمت تنظیمات مربوط به IDE، حالت SATA را از Raid خارج و بسته به نوع مادربرد به Non-Raid ، IDE یا SATA تغییر دهید.

۴. ابتدای نصب ویندوز ، هارد SATAدر صفحه نصب شناخته نمی شود.    

برای شناسایی هارد SATA توسط ویندوز، احتیاج به floppyدرایور می باشد. این floppy به وسیله CD که همراه مادربرد است قابل تهیه است. معمولا بسته به نوع مادربرد در شاخه‌ای به نام driver ، drvdsk ، ide driver ، floppyimage وجود دارد. اطلاعات این شاخه را که همواره حاوی فایلی به نام TxtSetup.oem می باشد به صورت کامل بروی یکfloppy کپی کنید. floppy را داخل دستگاه قرار داده و ابتدای نصب ویندوز به هنگام نشان دادن صفحه آبی، در پایین صفحه از شما می‌خواهد که دکمه  را فشار دهید. در این هنگام را بزنید و سپس منتظر بمانید تا برنامه نصب ویندوز از شما floppy و نوع کنترلر مادربرد را سوال کند. بعد از این مراحل ویندوز هارد را شناسایی کرده و ادامه نصب انجام می شود.

لازم به ذکر است که windows جدیدی که بدون نیاز به floppy روی تمام مادربردها کار می‌کند در حال حاضر در این مرکز موجود و قابل تهیه می باشد.

۵. چرا داخل BIOS و windows، ظرفیت هارد کمتر از میزان اسمی آن نمایش داده می شود؟      

سازنده های هارد ظرفیت را بر اساس هر کیلو بایت = ۱۰۰۰ بایت محاسبه می کنند ولی نرم افزارها هر کیلوبایت =۱۰۲۴ بایت . به این ترتیب ظرفیت اسمی هاردها در مقیاس گیگابایت ، معمولا ۷ درصد بیشتر از میزانی است که توسط نرم افزار نمایش داده می‌شود.

۶. بعد از نصب هارد به دستگاه ، ظرفیت آن بسیار کمتر از مقدار واقعی (مثلا۳۳GB) نمایش داده می شود.           

سایز هارد به هم ریخته است . برای رفع مشکل ابتدا BIOS مادربرد را بروز نمایید . سپس جامپر هارد را روی master قرار دهید و به آن کابل ، هارد یا درایو نوری دیگری متصل نکنید و دستگاه را روشن کنید . اگر باز هم مشکل برطرف نشد از برنامه Maxblast شرکت Maxtor و یا Datalife guard شرکت WD استفاده نمایید.

۷. هنگام نصب ویندوز ، بعد از اینکه فایل‌ها کپی شد و دستگاه restart شد ، پیغامno boot diskمی‌دهد.

معمولا این حالت هنگامی پیش می آید پارتیشن‌ها به درستی تنظیم نشده باشند و یا MBR هارد به هم ریخته باشد. برای پارتیشن بندی از برنامه‌های MaxBlast شرکت Maxtor یاDatalife guard شرکت WD استفاده نمایید.

۸. پارتیشن هارد و اطلاعات روی آن بعد از مدتی خودبه خود پاک می شود.          

هاردهای جدید با ظرفیت ۱۶۰GB و بالاتر فقط روی windows های xp-servicepack ۲، xp-mediacenter،

۲۰۰۰-servicepack ۴،۲۰۰۳-servicepack ۱ و جدیدتر نصب می شوند . در صورت نصب روی این windows ها با servicepack پایین‌تر و یا نصب آن در دستگاهی که windows ۹۸/meدارد و یا نصب windows ۹۸/me روی آن، ‌اطلاعات و پارتیشن هارد پاک می‌شود.

۹. ویندوز روی مادربرد با چیپ‌ست nforce۳ یا nforce۴ شرکت nvidiaنصب نمی‌شود.      

این مشکل معمولا هنگام نصب ویندوز روی هاردهای Maxtor SATA-۲ بوجود می آید. برای رفع این مشکل ابتدا BIOS مادربرد را بروز نمایید. اگر ویندوز قبلا نصب شده ، درایورهای جدید nforce را از سایت www.nvidia.com دریافت و نصب نمایید. اگر مشکل برطرف نشد، هارد را برای بروز کردن firmware آن به این مرکز ارسال نمایید.

۱۰. Heatsink روی کارت گرافیک بسیار داغ می‌شود و روی آن نیز فن وجود ندارد.           

کامپیوترهای جدید به سمت کم کردن فن‌های مورد استفاده در سیستم هستند . به همین دلیل روی مادربرد‌ها و کارت‌های گرافیک جدید از فن استفاده نمی‌شود. دمای کار کارت‌های گرافیک تا ۶۰ درجه سانتی‌گراد در حالت عادی مجاز می‌باشد . برای خنک نگه داشتن قطعات داخل case ، حتما باید از case استاندارد با گردش هوای مناسب (یک فن در جلو برای مکش هوای سرد و یک فن در عقب برای خروج هوای گرم ) استفاده شود.

۱۱. هنگام دیدن فیلم با کارت گرافیک دارای چیپ ۶۲۰۰، دستگاه هنگ می کند.   

برای رفع این مشکل درایور کارت گرافیک نسخه ۸۴.۲۱ را نصب نمایید . این درایور در این مرکز موجود می‌باشد. برای رفع موقتی این مشکل ، وارد control panel شده و از آنجا displayرا انتخاب نمایید. سپس Settings را انتخاب کرده و روی Advanced کلیک کنید. در صفحه جدید Troubleshoot را انتخاب و Hardware acceleration را روی خط سوم از چپ قرار دهید.

۱۲.دستگاه هنگام اجرای بازی هنگ می‌کند.      

بازی‌های کامپیوتری از تمامی توان دستگاه استفاده می‌کنند. اگر قطعه‌ای کوچکترین مشکلی داشته باشد در بازی‌های سنگین اشکال خود را نشان می‌دهد. برای رفع این مشکل ابتدا BIOS دستگاه خود را بروز نمایید . سپس تمامی درایورهای دستگاه خود (مادربرد ، کارت گرافیک ، کارت صوتی و ...) را بروز نمایید. از گردش هوای مناسب داخل case و خنک ماندن قطعات داخل case اطمینان پیدا کنید.

۱۳. Writer  من در نرم افزارها‌(مانند nero) شناخته نمی‌شود.   

برای دستگاههای جدید ، باید از نسخه‌های جدیدتر نرم افزارها استفاده نمایید. نسخه‌های قدیمی معمولا دستگاههای writer جدید را نمی‌شناسند.

۱۴. چگونه می‌توان از قابلیت Lableflash استفاده کرد؟  

Lableflash فقط بروی DVD-R یا DVD+R قابل استفاده است و روی DVD+RW قابل استفاده نیست . برای اینکار باید از نرم‌افزاری که قابلیت پشتیبانی از Lableflash را دارد (برای مثال nero ۷ premium) استفاده نمایید.

۱۵. ظرفیت flash memory card کمتر از مقدار واقعی نمایش داده می‌شود.       

memory card را در دستگاهی قرار دادید که قابلیت پشتیبانی از آن را نداشته است . برای اینکار باید memory card را در دستگاهی قرار دهید که قابلیت پشتیبانی از آن مقدار حافظه را دارا است و سپس آن را فرمت نمایید.

۹۵/۰۸/۱۷
مصطفی مرادی کردی

نظرات  (۱)

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

هم میهن ارجمند! درود فراوان!

 با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

"وب بر شاخسار سخن "

هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

 

آدرس ها:

 

http://payam-ghanoun.ir/

http://payam-chanoun.blogfa.com/

 

[گل]

 

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی